اگر به دنبال حمایت حقوقی هستید، گروه وکیل پایه یک حامیان عدالت در کنار شما خواهد بود، آماده جهت راهنمایی و حمایت شما در راستای دستیابی به عدالت هستیم

تماس با وکیل پایه یک 

دکتر نسرین طافی

خانم دکترنسرین طافی:

♦ دکتری حقوق خصوصی و استاد دانشگاه دزفول، شوشتر و شوش

♦ مدرس دانشگاه با کد استادی 100423 (سابقه بیش از10 سال تدریس)

♦ عضو مرکز وکلای قوه قضائیه

♦ بیش از 350 پرونده موفق تاکنون

♦ دارای گواهی تخصصی در امور اراضی، امور بانکی و تجاری ♦ متخصص در دعاوی بانکی

♦ عضویت در سازمان بسیج حقوقدانان

♦ مشاور حقوقی بنیاد شهید و امورایثارگران

♦ وکیل و مشاور حقوقی شرکت های پدیده و مدائن تکنیک به مدت 5 سال

♦  نویسنده کتب و مقالات متعدد حقوقی

شماره تماس: 02122894819     02126702518

صغری صمدزادگان

خانم صغری صمدزادگان :

♦️ وکیل پایه یک دادگستری

♦️ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

♦️ بیش از 9 سال سابقه وکالت

♦️ دانشجوی دکترای خصوصی

♦️ نگارش چندین مقاله علمی

♦️ ارائه پژوهش های حقوقی در همایش های ملی و کشوری

♦️ متخصص دعاوی حقوقی، ملکی، خاواده  و تقسیم ارث

♦️ بیش از 80 پرونده موفق

شماره تماس: 02122894819     02126702518

مهرداد نادعلی:

♦️ وکیل پایه یک دادگستری

♦️ رتبه ۳ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی

♦️ بیش از 15 سال سابقه وکالت

♦️ ۷ سال سابقه مدیریت حقوقی

♦️ جزو ممتازین دعوت شده به منصب قضاوت

♦️ متخصص در دعاوی: کیفری، حقوقی، ملکی و تقسیم ارث

♦️ متخصص دعاوی مطرح در دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری و شهرداری

♦️ وکیل و مشاور حقوقی در  پروژه های حقوقی شرکت های بزرگ شیلات و چاپ و کشت و صنعت و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و…

♦️ انجام بیش از 500 پرونده حقوقی و کیفری، خانواده در مراجع قضایی و اداری و …

شماره تماس: 02122894819     02126702518

مشاوره با وکیل

خانم زهره محمد آبادی:

♦ وکیل پایه یک دادگستری

♦رتبه 12 کانون وکلای دادگستری مرکز

♦ رتبه 21 قضاوت

♦مدرس جزا و کیفری دانشگاه علم و فرهنگ تهران.

♦ایشان در دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، دعاوی خانواده، دعاوی ثبتی و دعاوی ارث و تقسیم ترکه به عنوان یک وکیل تخصصی عمل می کنند.

شماره تماس: 02122894819     02126702518

وکیل مالی

دکتر حامد نجفی :

وکیل پایه یک دادگستری

استاد دانشگاه علامه طباطبایی

دکترای حقوق خصوصی

پژوهشگر برتر کشور

شماره تماس:  02126702518

وکیل مهریه

خانم سیده رقیه هاشمی:

وکیل پایه یک دادگستری

کارشناس ارشد حقوق خصوصی.

شماره تماس: 02122894819     02126702518

کامران میرزایی

♦ مدیر موسسه حامیان عدالت

♦ متخصص در تنظیم قراردادهای کاری و ملکی

♦ تنظیم قراردادهای مالی و مشارکت مدنی

♦ پرونده های مرتبط با اصل 49، پرونده های مربوط به دادگاه انقلاب و دیوان عالی کشور

📞 02122894819

سیده مهسا موسوی

خانم موسوی:

مدیر دفتر حامیان عدالت

کارشناس و مشاور حقوقی ،مدیر دفتر گروه وکلای حامیان عدالت، انجام کلیه پرونده های خانواده، کیفری و حقوقی.

شماره تماس: 02122894819     02126702518

 مشاوره گرفتن از وکیل و استفاده از وکلای مجرب پایه یک از راهکارهای مهمی است که به افراد کمک می کند تا از وقوع مشکلات قانونی در آینده پیشگیری کنند و در صورت بروز مشکل، مسائل قانونی خود را در کمترین زمان ممکن و با مطمئن ترین راهکارهای قانونی موجود حل و فصل نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری

احتمالا اصطلاح “وکیل پایه یک دادگستری” زیاد به گوشتان خورده باشد. به خصوص اگر درگیر یک مسئله حقوقی شده باشید و برای تسریع حل پرونده و رسیدگی بهتر به امور آن و یا مشاوره با وکیل، به دنبال یک وکیل مناسب بگردید. برای انتخاب یک وکیل مناسب اول باید بدانید که یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا در انتخاب وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل کیفری و در کل، انتخاب وکیل مناسب برای هر پرونده‌ای، انتخاب درستی داشته باشید.

 

وکیل پایه یک دادگستری متخصص در امور حقوقی و کیفری است و با اشراف و تسلطی که به قوانین و مقررات دارد می تواند به موکل خود در اقدامات حقوقی مشاوره بدهد و در حل و فصل مشکلات آن ها اقدامات مناسب را برای دفاع از موکل و استیفای حقوق او انجام دهد.

با توجه به افزایش مسائل و مشکلات حقوقی، اشخاص حقیقی و حقوقی تا جایی که ممکن است باید قبل از انجام امور قانونی خود همچون معاملات و انعقاد قراردادها و سایر مسائل قانونی به وکیل متبحر مراجعه کنند تا از بروز هر نوع مشکل احتمالی در آینده پیشگیری کنند.

عموم شهروندان، احتمالا بارها، نام وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری را شنیده اند. برای جواب به این سوال که وکیل پایه یک دادگستری چه تفاوتی با وکیل پایه دو دارد و مراجعه به کدام یک از این وکلا بهتر است، باید تعریفی از وکیل، وکالت، پروانه وکالت و مراحل کسب هر پایه وکالت بیان شود.

تعریف وکیل و وکالت

تعریف وکیل و وکالت

با توجه به اصل 35 قانون اساسی اصحاب دعوا در تمام دادگاه ها این حق را دارند که براي خود وكيل انتخاب کنند و اگر توان انتخاب وكيل را نداشته باشند از سوی دادگاه بايد شرایط تعيين وكيل برای آن ها فراهم شود.

در ماده 656 قانون مدنی، وکالت تعریف شده است به عقدی که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب و جانشین خود قرار می دهد. لذا وکالت یک قرارداد است که تحت شرایط خاص مذکور در وکالتنامه بین وکیل و موکل برای انجام تعهدی بسته می شود.

وکالت می تواند کلی و در تمام امور باشد و یا اختصاصی و برای انجام یک یا چند کار خاص (مثل وکالت در طلاق) باشد. همچنین وکالت می تواند از جانب شخص حقیقی و یا شخص حقوقی مانند شرکت ها و ادارت و … باشد. وکالت در محاکم دادگستری فقط از جانب وکلای رسمی دادگستری مورد قبول است.

تفاوت پروانه پایه یک و پایه دو

وکیل پایه دو اختیارات محدودی دارد. آنها فقط می توانند در آن دسته از دادگاه های کیفری شرکت نمایند که منجر به حبس کمتر از 10 سال، شلاق، جریمه ی نقدی و یا اقدامات امنیتی باشند که باز هم از لحاظ سقف ادعا محدودیت دارند اما وکلای پایه یک می توانند درهر نوع دادگاه حقوقی، کیفری یا غیره فعالیت داشته باشند.

یک وکیل پایه یک دادگستری باید پس از گذراندن دوره لیسانس و کسب مدرک در حوزه حقوق یا مبانی حقوق اسلامی، در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری شرکت نماید. این آزمون سالی یک بار برگزار شده و رقابت سختی در آن وجود دارد.

پس از قبولی در آزمون،  نیاز به استعلام عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و… است. با قبولی در آزمون و ارائه ی گواهی های گفته شده، فرد حال به عنوان یک کارآموز وکالت شناخته می شود و باید دو سال را نزد یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص، دوره کارآموزی خود را بگذرانند.

تفاوت پروانه پایه یک و پایه دو

همچنین باید در جلسات دادرسی شرکت کرده و در تمام زمینه های حقوقی تجربه ی لازم را کسب نمایند. مرحله ی بعد از دوره ی کارآموزی دوباره شرکت در آزمونی به نام اختبار است که هم بخش شفاهی و هم بخش کتبی دارد. در نهایت در صورت قبولی در این آزمون، وکلا در مراسم سوگند نامه یا تحلیف شرکت کرده و به صورت رسمی یک وکیل پایه یک دادگستری خواهند بود.

بنابرین وکلای پایه دو در بسیاری از حوزه های وکالت، دارای محدودیت هستند و قبول پرونده هایی که جرائم تعزیری آنها از 10 سال بیشتر باشد برای وکلای پایه دو ممنوع است. همچنین وکلای پایه دو اجازه ندارند پرونده هایی که خواسته در آنها بیش از پانصد میلیون ریال باشد را، بپذیرند. البته اصطلاحاتی نیز در این موارد صورت گرفته است اما همچنان این محدودیت ها برای وکلای پایه دو وجود دارد.

پروانه وکالت 

وکلا  بر اساس قوانینی مانند لایحه استقلال کانون وکلا و قانون کیفیت اخذ پروانه دادگستری، بعد از قبولی در آزمون وکالت و طی دوره کارآموزی باید جهت دریافت پروانه وکالت، برای انجام اموری مانند مشاوره حقوقی، وکالت و تنظیم دادخواست و شکوائیه و …، به مراجع ذی­صلاح (کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه)، مراجعه کنند و طبق قوانین خاص و بعد از طی مراحل مشخص پروانه وکالت را دریافت کنند.

پروانه وکالت 

پروانه وکالت تحت عناوین پروانه وکالت پایه یک دادگستری و پروانه وکالت پایه دو دادگستری بعد از گذراندن دوره کارآموزی به متقاضی وکالت داده می شود. به عبارتی این دو پروانه، مجوز قانونی برای انجام وکالت و مشاوره است که دریافت آن برای انجام وکالت لازم و ضروری است. با این تفاوت که حدود اختیارت وکیل پایه یک و پایه دو متفاوت است.

به این صورت که وکیل پایه یک (,;dg \hdi d;) ، بدون محدودیت در همه محاکم حقوقی یا کیفری می تواند وکالت کند. در حالی که وکیل پایه دو فقط در پرونده های کیفری با جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین در محاکم حقوقی با پرونده های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته های غیرمالی به جز اصل نکاح، طلاق توافقی و اثبات و نفی نسب، حق وکالت دارد.

تفاوت دیگر در این دو نوع پروانه وکالت این است که کارآموزان پایه یک می توانند همزمان که دوره کارآموزی را می گذارند، زیر نظر وکیل سرپرست، قبول پرونده کنند. در حالی­که وکیل پایه دو در مدت کارآموزی نمی تواند وکالت کند. البته طبق قانون، هردو کارآموز قبل از کسب پروانه وکالت، نمی توانند در دعاوی که مرجع تجدیدنظر آن ها دیوان عالی کشور ­باشد وکالت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل دیوان عالی کشور

تعریف وکیل پایه یک دادگستری

تعریف وکیل پایه یک دادگستری

فارغ التحصیلان رشته حقوق، برای اخذ پروانه وکالت ابتدا باید در آزمون وکالت قبول شوند، این آزمون توسط نهادهای متولی (کانون وکلای دادگستری و مرکز امور مشاوران قوه قضاییه) برگزار می شود. پذیرفتگان در کانون وکلای دادگستری 18 ماه دوره کارآموزی را می گذرانند و بعد از موفقیت در این دوره پروانه وکالت پایه یک دادگستری را کسب می کنند.

اما پذیرفتگان در آزمون مرکز امور مشاوران، بعد از گذراندن دوره وکالت، پروانه وکالت پایه دو را کسب می کنند و بعد از آن با قبولی در آزمونی دیگر می توانند پروانه پایه یک وکالت را کسب کنند.

پس هرچند کارآموزان هر دو مرکز، پروانه وکالت پایه یک را می توانند دریافت کنند اما مرکز مشاوران ابتدا گواهی پایه دو صادر می کند و بعد از آن با قبولی در آزمونی دیگر پروانه وکالت پایه یک را صادر می دهد.

اهمیت پایه وکالت درانتخاب وکیل

از ملاک های مهم در انتخاب وکیل، توجه به پایه وکالت او و تخصص و تجربه وکیل است. هرچند داشتن پایه یک وکالت تضمین و تاییدی بر بهترین بودن وکیل انتخابی نیست اما به عنوان یک ملاک مهم و تاثیرگذار در انتخاب وکیل و نشان دهنده محدوده اختیارات اوست که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین مردم در زمان انتخاب وکیل باید از پایه وکالت او و تجربه و حوزه تخصصی کار وکیل آگاه باشند. چرا که به دلیل بی توجهی به این مساله ممکن است در زمان انجام وکالت مشخص شود وکیل انتخابی به جهت نداشتن گواهی پایه یک وکالت، صلاحیت وکالت در مورد موضوع دعوا را ندارد و این مساله سبب بروز مشکلات برای موکل خواهد شد.

معیارانتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

  1. تخصص و تجربه: بهترین وکیل پایه، کسی است که تخصص و تجربه کافی در زمینه مورد نظر شما دارد. بررسی سوابق کاری و پرونده‌هایی که وکیل پایه قبلاً دست به آن زده است، می‌تواند به شما کمک کند تا از تخصص و مهارت‌های وی آگاه شوید.

  2. رضایت مشتریان گذشته: نظرات و تجربیات مشتریان گذشته می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت خدمات وکیل باشد. شما می‌توانید نظرات افرادی که با وکیل همکاری داشته‌اند را در اینترنت بررسی کنید.
  3. استراتژی و ارتباط: بهترین وکیل پایه، کسی است که یک استراتژی واضح برای پرونده شما دارد و بتواند با شما به خوبی ارتباط برقرار کند. ارتباط مؤثر با وکیل می‌تواند در فرآیند حل مسائل به شما کمک کند.
  4. هزینه‌ها: هزینه‌های وکالت نیز یک معیار مهم است. شما باید مطمئن شوید که هزینه‌های وکالت به نسبت با کیفیت خدمات قابل قبول هستند.
  5. مشخصات حقوقی: بررسی مشخصات حقوقی وکیل، شامل مدرک‌ها و مجوزهای لازم، نشانگر حرفه‌ای بودن وکیل است.
  6. در دسترس بودن: اطمینان حاصل کنید که وکیلی که انتخاب می‌کنید، در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید به راحتی با وی تماس بگیرید.

(۱۰ خط ) 02122894819 📞 02126702518📞

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

6 دیدگاه

  • باسلام بنده شانزده سال حپس دارم بیست وپنج میلیون جریمه مدت چهارسال تحمل حپس دارم میتونم واسه عفو موردی بنویسم

  • سلام اینجانب ۱۹ سال پیش یک قولنامه صوری در بنگاه نوشتم و هیچ شاهدی هم پای آن را امضا نکرده و همان روز اصل و نسخه دوم آن را در همان بنگاه امحا کردیم و تنها فتوکپی آن را برابر با اصل کرده به اداره مالیات ارائه شد الان که فروشنده صوری ۱۰ سال قبل به رحمت خدا رفته و بنگاه دار هم فوت کرده نمی دانم آیا آن کپی در آینده می تواند مورد سواستفاده از طرف وراث خریدار صوری قرار گیرد با این توضیح که در متن قولنانه چند شرط نوشته شده بود که مثلا خریدار مبلغی را نقدا تحویل فروشنده کرده و باید ملکی را هم تحول فروشنده دهد و مبلغی دیکر را هم بعدا به فروشنده بدهد اما اصلا مشخص نشده چه تاریخی فروشنده باید ملک را تحویل خریدار دهد تنها در قسمت زمان تحویل به خریدار نوشته شده در روز معامله و بنگاه دار هم که ۶م اکنون فوت کرده آن زمان گفت عمدا به این شکل قولنانه را نوشتم که صوری بودن آن مبرهن و واضح باشد اما نمی دانم به لحاظ حقوقی این قولنامه صوری است

  • I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I do not know who you are but certainly you are
    going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری