از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ قطعا این سوال بسیاری از افرادی است که به نحوی درگیر پرونده ها و دعوا های حقوقی شده اند. به راستی وکیل خوب کیست و چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد؟ برای پیدا کردن یک وکیل خوب اول باید معیارهای یک وکیل خوب را بشناسیم و سپس بر اساس آن ها یک وکیل را به عنوان وکیل خوب انتخاب کنیم. در ادامه مطلب به بررسی این ویژگی ها و همچنین به پاسخ این سوال که از کجا وکیل خوب پیدا کنیم خواهیم پرداخت.

وکیل خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

از کجا وکیل خوب پیدا کنیم و واقعا یک وکیل خوب چه کسی است؟ در جواب باید گفت یک وکیل خوب وکیلی است که دارای ویژگی های ذیل باشد.

بیشتر بخوانبد: بهترین وکیل تهران کیست؟

وکیل خوب و متخصص

۱: متخصص باشد:

از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه های یک وکیل خوب به طور حتم دانش و تخصص او می باشد. وکیلی که در یک زمینه بخصوص دارای تخصص باشد حتما بهتر از هر وکیل دیگری می توان پرونده هایی مرتبط با تخصص خود را حل نماید. حرفه وکالت دارای پیچیدگی و حساسیت بسیار بالایی است. بنابراین پیگیری پرونده های حقوقی توسط افراد غیر متخصص چیزی جز صرف وقت و هزینه اضافه نخواهد بود.

۲: امانت دار باشد:

از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ یک وکیل به واسطه حرفه و شغلی که دارد ممکن است به اسرار و رازهای بسیاری درباره زندگی موکل خود پی ببرد. بنابراین یک وکیل خوب هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید این اسرار را بازگو نماید.

وکیل امانتدار

۳: صادق و درستکار باشد:

صداقت و راستگویی یکی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب است. این ویژگی منحصر به فرد تاثیر بسیاری در پیشبرد پرونده های در دسترس وکیل دارد. زیرا وکیل راستگو و صادق قبل از هر چیز به فکر منافع موکل خویش است تا حق الوکاله ای که از او دریافت می کند.

۴: دارای تجربه بالا باشد:

از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ وکیلی که دارای تجربه بالا در حل پرونده های متعدد است همیشه بهترین و راه ها را برای به سرانجام رساندن پرونده موکل خود انتخاب می کند. این نوع وکیل همیشه پیشنهاد هایی برای حل پرونده در دسترسش ارائه می دهد و بهتر از از هر کسی چم و خم کار را می شناسد. جهت شناخت یک وکیل باتجربه می توان به سابقه کاری او و پرس و جو کردن از موکلین قبلی او پرداخت.

وکیل با روابط عمومی بالا

۵: دارای روابط عمومی بالا باشد:

معمولا وکیلی که دارای روابط عمومی بالا و قدرت برقراری ارتباط سریع و موثر با دیگران باشد در کار خود با موفقیت بیشتری روبرو می شود. همچنین وکیلی که دارای رابطه ای قوی با افراد باشد حتما دوستان و آشنایان بسیاری دارد که در مواقع مختلف می تواند از آن ها کمک بگیرد. همچنین وکیلی که دارای توانایی بالا در برقراری ارتباط با دیگران است به راحتی می تواند نظر و استدلال خود را به قاضی انتقال دهد. بنابراین به راحتی می تواند بر رای و نظر قاضی تاثیر بگذارد.

۶: وقت شناس بودن:

وقت شناسی و حاضر شدن به موقع در جلسات برگزاری دادگاه از دیگر ویژگی های مهم یک وکیل خوب می باشد. به دلیل حساسیت بالا در بررسی پرونده های حقوقی لازم است وکیل در زمان مناسب نسبت به حل آنها اقدامات ضروری را انجام دهد.

انتخاب بهترین وکیل

بهترین وکیل از لحاظ تجربه چه وکیلی است؟

زمانی که با این سوال روبه رو می شویم که از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ ناخودآگاه تجربه و سابقه کاری وکلا به ذهنمان خطور می کند. به طور کلی وکلای پایه یک دادگستری بهترین نوع وکلا از لحاظ تجربه می باشند. زیرکم ترین مدرک تحصیلی آن ها لیسانس حقوق است. همچنین این وکلا در آزمون سخت و دشوار وکالت شرکت نموده و از بین هزاران متقاضی پذیرفته شده اند.

راه های انتخاب بهترین وکیل

از کجا وکیل خوب پیدا کنیم؟ جواب این سوال در نزد وکلای دادگستری می باشد. زیرا این وکلا از طرق مختلف اخلاق و صلاحیت آنها تایید شده است. همچنین آن ها دوره های فشرده کارآموزی و تکالیف متعدد آن را طی دو سال گذرانده اند. وکلای دادگستری آزمون‌های تشریحی بسیاری را با موفقیت سپری کرده و مصاحبه های علمی مختلفی را هم انجام داده و نمره قبولی کسب نموده است.

بهترین وکیل از لحاظ تجربه

نکته: تمامی موارد یاد شده می توانند در یافتن سوال از کجا وکیل خوب پیدا کنیم به ما کمک کنند. زیرا وکلایی که موفق شوند این مراحل را طی کنند در نهایت به عنوان وکیل پایه یک دادگستری معرفی می شوند.

بهترین وکیل از لحاظ تجربه

وکلای پایه یک دادگستری قادرند کار رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری را در دادگاه‌ بر عهده بگیرند. همچنین آن ها قادرند در تمام مراحل متعدد رسیدگی قضایی به این پرونده ها که در دادگاه انجام می شوند بدون هیچ محدودیتی شرکت نمایند.

با کمی دقت در مطالبی که قبلا ذکر شد می توان به جواب این سوال پی برد. اما واقعا از کجا یک وکیل خوب پیدا کنیم؟ جواب این است. ابتدا سعی کنید از دوستان و آشنایان خود که قبلا تجربه پرونده های حقوقی را داشته اند پرس و جو کنید. سپس به سراغ افرادی بروید که پرونده هایی با موضوع مشابه پرونده شما دارند. در مرحله بعدی می توانید چندین وکیل را انتخاب کنید و به دفتر کار او بروید و از افرادی که در آن جا ملاقت می کنید درباره تجربه و تبحر وکیل سوال کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین وکلای سرشناس کشور

چطور وکیل خوب پیدا کنیم؟

حتی می توانید به سراغ افرادی بروید که قبلا وکیل مورد نظرتان وکالت آن ها را قبول کرده است و از آن ها درباره وکیل تحقیق کنید. نکته بسیار مهمی که می توان به وسیله آن به پاسخی مناسب در خصوص پرسش از کجا وکیل خوب پیدا کنیم برسید این است. سعی کنید پیش از انتخاب وکیل با چندین وکیل قرار ملاقات بگذارید و از او وقت مشاوره بگیرید. به یاد داشته باشید که گرفتن وقت مشاوره به معنی دادن وکالت نیست و بعد از پایان جلسه می توانید در خصوص دادن وکالت تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: مشاوره با وکیل

نکته: اگر شما هم به نحوی درگیر پرونده و مسائل حقوقی شده اید و به دنبال یک وکیل خوب برای دادن وکالت به او هستید. حتما مطالب ذکر شده را به دقت مطالعه کنید و راهکارهای پیشنهادی را به کار ببندید.

[xyz-ihs snippet="azkojavakilekhoob"]

تلفن های تماس جهت تماس و مشاوره با وکیل

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.