وکیل و متخصص جرایم سایبری و اینترنتی

جرایم سایبری و اینترنتی، از حوزه هایی تقریبا جدیدی است که وکالت در آن، علاوه بر اطلاعات حقوقی نیاز به آشنایی به فناوری و بروزرسانی این اطلاعات نیز دارد.

افرادی که به واسطه درگیر شدن در دعاوی مربوط به جرایم رایانه ای و سایبری، نیاز به اخذ وکیل سایبری یا اینترنتی را دارند می توانند با مطالعه این مطلب که از سوی گروه وکلای حامیان عدالت ارائه می شود، اطلاعات لازم در این زمینه را دریافت کنند.

وکیل جرایم سایبری در تهران

با وجود پیشرفت های موجود در موضوع ارتباطات رایانه ای و پیشرفت تکنولوژی و تاثیر رایانه و اینترنت در زندگی مردم، امروزه کمتر کسی وجود دارد که از رایانه و اینترنت استفاده نکند. طبیعتا با گسترش استفاده از این امکانات، جرایم رایانه ای و سایبری نیز افزایش پیدا می کند و این موضوع، نیاز به مراجعه افراد به وکیل سایبری را هم بیشتر کرده است.

وکیل جرایم سایبری در تهران

وکیل جرایم سایبری و اینترنتی به کسی گفته می شود که با داشتن پروانه وکالت در زمینه دعاوی و پرونده های مربوط به جرایم سایبری و اینترنتی قبول پرونده و فعالیت می کند.

وکیل سایبری در زمینه موضوعات مربوط به جرایم و دعاوی سایبری و پیگیری قضایی موضوعات مربوط به این حوزه فعالیت می کند.

وکیل جرایم سایبری باید مهارت، تجربه کافی، هوش و اطلاعات لازم برای تشخیص درست جرم، جهت ارائه مشاوره مفید به موکلین خود را داشته باشد.

انواع جرایم سایبری

منظور از جرایم سایبری، جرایمی هستند که در بستر فضای الکترونیک ارتکاب پیدا می کنند. جرایم سایبری و اینترنتی محدوده وسیع و مصادیق مختلفی دارد و به جرایمی مانند: انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، کلاهبرداری اینترنتی، سایت های شرط بندی، سرقت داده ها، جعل اینترنتی، جرایم واقع شده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، واتساپ و ...، هک سایت ها و ایمیل ها، نفوذ و دسترسی غیرمجاز به وب سایت ها، برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، تهدید و نشر اکاذیب در فضای مجازی، توهین، فحاشی و افترا در فضای اینترنتی و مجازی، جرایم در معاملات آنلاین و فضای کسب و کارهای اینترنتی، جرایم مربوط به ارز دیجیتال، رمزارزها و بیت کوین و ... گفته می شود.

انواع جرایم سایبری

با توجه به اینکه معمولا، افراد اطلاعات کافی و دقیقی در مورد قوانین و روند رسیدگی به پرونده های مربوط به جرایم سایبری ندارند، ممکن است با یک اظهار نظر ساده یا طرح دعوا به شکل اشتباه یا ناقص، در پرونده ای که امکان پیروزی بالایی داشته است، شکست بخورند.

دقت داشته باشید که حتی نوع صحبت و نحوه دفاع در مراجع رسیدگی کننده، می تواند روند دادرسی و نتیجه یک پرونده را تغییر دهد.در نظام حقوقی ما نیز قوانین خاصی برای جرایم سایبری به تصویب رسیده است و دادسرای این جرایم نیز تشکیل شده است. بی شک وکیلی که بخواهد در این زمینه موفق باشد، باید نسبت به فناوری و فضای اینترنت اطلاعات کافی و به روز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دادسرای جرایم رایانه ای

لازم به ذکر است که دعاوی سایبری هم می توانند از نوع دعاوی کیفری باشد و هم می توانند از نوع دعاوی حقوقی باشد، به عنوان مثال دعاوی مربوط به طراحی سایت و اختلافات ناشی از قراردادهای رایانه ای از نوع حقوقی هستند، اما کلاهبرداری اینترنتی از نوع دعاوی کیفری است.

بنابراین به افرادی که درگیر پرونده های مربوط به جرایم سایبری و رایانه ای هستند، توصیه می شود پیش از هر اقدامی با یک وکیل متخصص و باتجربه در این زمینه، مشورت کنند.

وظایف وکیل سایبری

وظایف وکیل سایبری

وظایف و خدمات قابل ارائه از سوی یک وکیل سایبری با توجه به جرایم گسترده این حوزه، شامل کارها و اقدامات مختلفی می شود.

این اقدامات شامل موارد زیر می باشد:

  • مشاوره قبل و بعد از حمله سایبری
  • پیگیری حقوقی انواع پرونده ها در مراجع ذیصلاح داخلی و بین المللی
  • امنیت داده ها
  • جلوگیری از وقوع حملات سایبری از طریق اقدامات پیشگیرانه
  • مشاوره در تنظیم قراردادهای فناوری
  • اقدامات مراقبتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
  • شکایت و پیگیری جرایم سایبری و رایانه ای
  • مستندسازی خسارات و ادله وقوع جرم
  • تنظیم قراردادهای طراحی اپلیکیشن و سایت
  • داوری در قراردادهای اینترنتی
  • دفاع از متهمین جرایم رایانه ای
  • حفاظت از حریم خصوصی و اقداماتی
بیشتر بخوانید: ماده 17 قانون جرایم رایانه ای

وظایف وکیل برای جرایم سایبری

به طور کلی، فعالیت «وکیل سایبری» در سه بخش، ارائه می شود:

  • مشاوره آنلاین و حضوری در امور مربوط به جرایم اینترنتی و تهدیدات سایبری
  • وکالت و انجام اقدامات حقوقی در دعاوی مربوط به جرایم رایانه ای و دفاع از متهمین پرونده های اینترنتی و ...
  • اقدامات فنی مانند: شناسایی و پیگیری مجرمین سایبری، مستندسازی و تأمین ادله الکترونیکی و ...

بهترین وکیل سایبری

بهترین وکیل سایبری، وکیلی است که بعد از اخذ پروانه وکالت، به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مربوط به حوزه سایبری و جرایم رایانه ای فعالیت می کند و در این زمینه مهارت، تجربه و دانش لازم را داشته باشد.

علاوه بر این، برای انتخاب بهترین وکیل سایبری، باید به ویژگی هایی مانند به روز بودن اطلاعات وکیل در حوزه فناوری و اطلاعات و اشراف او بر این مسائل نیز دقت شود.

همچنین از دیگر ویژگی های بهترین وکیل سایبری این است که امین موکل خود است و با بررسی پرونده، بهترین تصمیم را برای حل و فصل آن اتخاذ می کند.

وکیل جرایم سایبری در حامیان عدالت

گروه وکلای حامیان عدالت در زمینه جرایم سایبری، جهت حمایت از مشتریان در زمینه جرایم سایبری و اینترنتی اقدامات لازم را انجام می دهد.

وکلای متخصص گروه وکلای حامیان عدالت، جهت افزایش آگاهی مردم و ارائه مشاوره های تخصصی در پرونده های جرایم سایبری و رایانه ای و قبول پرونده های مرتبط با جرایم سایبری و پیگیری این نوع دعاوی در خدمت مراجعین محترم می باشند.

با توجه به حجم بالای وقوع این جرایم در کشور و تعداد کم وکلای جرایم سایبری، وکلای حامیان عدالت، پرونده های مراجعین سایر استان ها را نیز قبول می کنند. برای اطلاع از جزئیات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[xyz-ihs snippet="vakilsayberi"]

تلفن های تماس جهت تماس و مشاوره با وکیل جرایم رایانه ای

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.