با توجه به تغییرات نوع زندگی اجتماعی، عموم افراد جامعه در طول زندگی خود ممکن است به دلایل مختلفی، نیاز داشته باشند یک وکیل یا مشاور حقوقی برای خود انتخاب کند تا از او برای انجام امور قانونی و یا رسیدگی به دعاوی کیفری یا حقوقی کمک بگیرند.

در این شرایط آنچه در گام نخست بسیار مهم و تعیین کننده است نحوه انتخاب وکیل و مشاور حقوقی مناسب با موضوع مورد نظر است. ساکنان محله جنت اباد شمالی در تهران مانند سایر شهروندان در مسیر انتخاب بهترین وکیل دادگستری برای خود نیاز به رعایت نکات مهمی دارند که در این مطلب از سوی گروه وکلای حامیان عدالت به آن نکات پرداخته می شود.

ابتدا تعریف مختصری در مورد محله جنت اباد شمالی در تهران برای خوانندگان محترم ارائه می شود. سپس نکات مهم انتخاب بهترین وکیل برای اهالی محترم جنت اباد شمالی مطرح می شود.

مختصری در مورد محله جنت اباد شمالی در تهران

محله جنت آباد شمالی یکی از محلات شمالی غرب تهرن است که در منطقه ۵ قرار دارد. این محله به جهت داشتن امکانات رفاهی و فرهنگی و آب و هوای مناسبی که دارد از محلات پرطرفدار تهران برای سکونت است.

سطح قیمت خانه های مسکونی در این محله متوسط رو بالاست و اکثر بافت این محله نوساز است. محله جنت اباد شمالی دارای خیابان های اصلی عریض است و معمولا مشکل جای پارک برای اهالی ایجاد نمی شود.

محله جنت آباد شمالی از سمت شمال به منطقه حصارک و از سمت جنوبی به محله جنت آباد جنوبی می رسد. همچنین از لحاظ دسترسی نیز در موقعیت خوبی قرار دارد و به معابر مهمی مانند بزرگراه نیایش، بزرگراه آبشناسان، بزرگراه شهید باکری و بزرگراه ستاری و همت دسترسی راحتی دارد. از امکانات واقع در محله جنت اباد شمالی می توان به وجود دفاتر خدمات الکترونیک، مراکز خرید، فرهنگی، درمانی، بوستان ها و ... اشاره کرد.

وکیل خوب در جنت آباد شمالی

خصوصیات مهم وکیل خوب و مناسب برای شهروندان محله جنت آباد شمالی

از نظر گروه وکلای حامیان عدالت اهالی منطقه جنت اباد شمالی در زمان انتخاب وکیل برای خود باید نکات مهم برای این انتخاب را بدانند تا بتوانند به درستی انتخاب کنند.

اول اینکه به وجود ویژگی های خاصی در وکیل دقت داشته باشند. از خصوصیات مهمی که یک وکیل خوب دارد می توان به این موارد اشاره کرد:

  • تحصیلات حقوقی و دانش و تخصص در امور حقوقی
  • به روز بودن اطلاعات وکیل نسبت به قوانین و مقررات
  • داشتن مدرک و پروانه معتبر برای وکالت
  • قابل اعتماد بودن و صداقت نسبت به موکل
  • داشتن تجربه لازم و کافی در امور حقوقی
  • فن بیان قوی و قدرت نگارشی
  • هوش و ذکاوت در استفاده از راه های حقوقی
  • احساس تعهد و مسئولیت نسبت به موکل
  • حسن برخورد و رعایت اخلاق حرفه ای
  • جسارت و شهامت برای دفاع مناسب از موکل در دادگاه و مواجهه با طرف مقابل
  • اختصاص وقت کافی به موکل جهت توضیح امور مربوط به پرونده و مراحل انجام کار
  • جلوگیری از اطاله دادرسی و تسلط بر رویه کار مراجع قضائی
  • در دسترس بودن و وقت شناسی
  • اخذ حق الوکاله منصفانه

انتخاب وکیل در جنت اباد شمای

نحوه انتخاب وکیل از سوی شهروندان محله جنت اباد شمالی

شهروندان محله جنت اباد شمالی برای انتخاب وکیل می توانند از میان وکلای کانون وکلای دادگستری که یک نهاد مستقل از قوه قضائیه می باشد و یا از میان وکلای مرکز مشاوران قوه قضائیه که وابسته به قوه قضائیه می باشد انتخاب خود را انجام دهند و یک وکیل مناسب انتخاب کنند.

اما آنچه باید در نظر داشته باشند این است که معمولا وکلای کانون، عملکرد بهتری دارند اما این امر به معنی مناسب نبودن وکلای مرکز مشاوران نیست بلکه نحوه کار خود وکیل در انتخاب او بسیار موثر است. بهتر است افراد در زمان انتخاب وکیل از مشورت اطرافیان خود که تجربه اخذ وکیل و رضایت از کار او در زمینه های مشابه را داشتند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل در منطقه ۵ تهران

از مهم ترین کارهایی وکیل پیگیری اموری است که به او سپرده می شود. بنابراین بهتر است از ابتدا به وکیل انتخابی خود این مساله را گوشزد کنید که منتظر ابلاغ از سوی دادگاه نباشد و دائما پیگیر روند انجام کار باشد. شهروندان محله جنت اباد شمالی می توانند نام وکیل مورد خود را در سامانه اینترنتی کانون وکلا یا مرکز مشاوران جستجو کنند و مشخصات او را مشاهده کنند و حتی اگر وکیلی سابقه تخلف انتظامی داشته باشد از آن مطلع شوند.

وکیل در جنت اباد شمالی تهران

با توجه به مطالب گفته شده، شهروندان جنت اباد شمالی در تهران باید در انتخاب وکیل خود دقت کافی را داشته باشند و در زمان عقد قرارداد وکالت نیز به نکات حقوقی تنظیم قرارداد توجه کنند و تمام موارد و شرایط لازم مانند موضوع و حوزه انجام کار، حق الوکاله، نحوه پرداخت و هزینه های جانبی و ... را در وکالتنامه با ذکر جزئیات بیاورند.

گروه وکلای حامیان عدالت با حضور وکلای خبره و با تجربه در خدمت شهروندان محله جنت اباد شمالی در تهران جهت ارائه خدمات حقوقی در زمینه های تخصصی حقوقی می باشد.

[xyz-ihs snippet="vakiljanatabadshomali"]

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل دادگستری در جنت اباد شمالی

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.