به طور کلی گرفتن وکیل تنها مختص به یک دعوای اختصاصی نیست. شما برای انواع دعاوی حقوقی، کیفری، خانوادگی و ... می توانید سراغ اخذ وکیل بروید. گرفتن وکیل برای این دعاوی به منزله ثمر بخش بودن نتیجه پرونده است. پرونده های حقوقی، جنایی، خانوادگی و ... در واقع چیزی نیستند که ما در ظاهر می بینیم.

موضوع و ماهیت این پرونده ها به قدری پیچیده است که در بیشتر موارد افراد ممکن است به تنهایی به نتیجه دلخواه و مورد انتظار خود نرسند. ممکن است شما سال ها زمان خود را برای پیگیری یک پرونده صرف کنید در حالی که یک وکیل با چند ماه پرونده را به نتیجه برساند. آگاهی از مراحل قانونی و ارائه راه حل های تخصصی و قانونی در کمترین زمان ممکن پرونده را در راه درست هدایت می کند. اما ممکن است برای بیشتر افراد این سوال مطرح شود که برای کدام دعاوی نیاز به گرفتن وکیل است؟

بیشتر بخوانید: ازکجا وکیل خوب پیدا کنیم؟

نیاز به وکیل

نیاز به وکیل در دعاوی حقوقی

چه موقع به وکیل نیاز داریم؟ بیشتر افراد بر این باورند که هر زمان دعوایی بر علیه آن ها مطرح شد و یا مرتکب جرم و جنایتی شدند به کمک وکیل نیاز پیدا می کنند. اما جهان مدرن نیاز به وکلای دادگستری را در شرایط عادی هم به یک ضرورت تبدیل کرده است. همه افراد تا حدودی در حوزه های مختلف تجاری، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی و ... درگیر هستند.

برای اینکه این افراد درگیر مشکلات و ماجراهای مختلفی در روند کاری خود نشوند به یک مشاور برای راهنمایی و کمک نیاز دارند.اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید خواهید دید که حجم کلاهبردی و گرفتار شدن در منجلاب کلاهبردارها روز به روز در حال افزایش است.

برای اینکه از این گروه کمترین آسیب به افراد وارد شود باید سطح دانش و آگاهی را بالا برد و در راستای آن تلاش کرد. آگاهی و علم وکلا در حوزه های مختلف بسیار بالاست و در روند کار افراد را با حقوق خود آشنا می کنند و با همین راهکارها میزان خسارت های جبران ناپذیر را به حد صفر می رسانند.

چه موقع به وکیل نیاز داریم؟

چه موقع به وکیل نیاز داریم؟

هر دعوایی که در دادگاه مطرح می شود یک روند قانونی خاصی دارد که برای طی کردن این روند داشتن یک وکیل حاذق و توانا یک نیاز مبرم است. وکلای حرفه ای به تمام راه های قانونی برای دفاع از موکل خود آشنایی دارند.

بیشتر بخوانید: چرا باید وکیل داشته باشیم؟

از عمده خدماتی که توسط وکلا به بهترین نحو ممکن انجام می شود شامل تنظیم لایحه، دادخواست، قرارداد و شکواییه، مشاوره دادن به موکل و سایر افراد در تمامی زمینه ها: کیفری، حقوقی، اداره کار، کارگر و کارفرما و خانواده، قبول و انجام انواع پرونده های کیفری و حقوقی و کسب نتیجه ایده آل از آن ها است. انجام این خدمات توسط خود افراد به دلیل پیچیدگی مسائل تا حد زیادی زمان بر و هزینه بر است. از این رو بهترین کار این است که پرونده را به یک مشاور مربوطه بسپارید.

بیشتر بخوانید: موکل کیست؟

نیاز به وکلا در دعاوی خانوادگی

آیا در دعاوی خانوادگی به وکلا نیاز داریم؟

چه موقع به وکیل نیاز داریم؟ از جمله دعاوی خانوادگی که نیاز به وکیل را دوچندان می کند شامل تقسیم ارث، طلاق و ... است. این دعاوی تا حدودی باعث می شود تا افراد به دلیل نسبت های فامیلی نتوانند آنطور که باید و شاید است از حق و حقوق خود دفاع کنند از این رو درگیری های لفظی و تنش های عصبی باعث می شود که جلسات دادگاه به خوبی پیش نرود. تمام این مسائل دست به دست هم می دهند تا افراد دیرتر به نتیجه ای که در نظر دارند برسند.

چه موقع به وکیل خانواده نیاز داریم؟ اخذ وکیل از همان مراحل مقدماتی باعث کاهش تنش های خانوادگی و عدم طرح مسائل بی اساس و پایه می شود و باعث تسریع امور خواهد شد. در بیشتر پرونده های خانوادگی که توسط وکلا پیگیری شده اغلب باعث شده است تا قضات هم توجه بیشتری نسبت به پرونده داشته باشند.

آشنایی وکلا با مسائل حقوقی زوجین و مفاهیم مربوط به تقسیم اموال و ... در کنار تجربه کاری بالا باعث می شود تا روال پرونده بهتر پیش برود. بهتر است قبل از اینکه هر گونه اقدامی در خصوص پرونده های خانوادگی انجام دهید با یک وکیل مشورت کنید. گاها یک مشاوره ساده می تواند شما را با حق و حقوق خود آشنا کند و درصد خسارت های آتی را به حداقل برساند. اگر اختلافات قبل از اقدامات حقوقی را بتوانید با کمک یک وکیل رفع کنید به راحتی می توانید راه های طولانی و جلسات مکرر دادگاه را کوتاه تر کنید.

نیاز به وکیل در دعاوی کیفری

نیاز به وکیل در دعاوی کیفری

 پیگیری پرونده های کیفری توسط وکیل کیفری با پیگیری سایر پرونده ها متفاوت است و هر دو طرف موکل و وکیل باید در جلسات دادگاه حضور پیدا کنند. در پرنده های کیفری باید مراحل مقدماتی طی شود و سپس متهم برای دفاع و پیگیری پرونده تقاضای اخذ وکیل کند.

البته گرفتن مشاور در پرونده های کیفری به معنی رفع اتهام نیست بلکه وی با اتمام مراحل دادرسی و تحقیقات مقدماتی وارد پرونده می شود و با تنظیم شکوائیه مناسب، تعیین و تشخیص جرم مرتکب شده، انجام دادن کارهای قضایی، حضور در کلانتری و دادسرا، عدم مواجهه شاکی و متهم و ... روند پرونده را دنبال می کند.

نیاز به وکیل در دعاوی حقوقی

 نیاز به وکیل در پرونده های حقوقی به مراتب بیشتر از سایر پرونده ها است. چون این پرونده ها ماهیت پیچیده ای دارند و ظاهر آن ها ساده به نظر نمی رسد. پرونده های حقوقی تا رسیدن به نتیجه زمان زیادی باید طی شود و روند قانونی تا رسیدن به نتیجه قدری متفاوت تر است.

نیاز به وکیل در دعاوی حقوقی

اگر هیچ گونه تخصصی در خصوص پرونده های حقوقی ندارید بهتر است ریسک نکنید و به سراغ یک وکیل حقوقی متخصص بروید. وکلای پرونده های حقوقی روش های صحیحی را برای رسیدن به نتیجه طی می کند و این باعث می شود که در زمان کمتر و با کمترین مشکلی به نتیجه برسند. مراحل دادرسی و پیگیری پرونده کاملا توسط وکیل انجام می شود و هیچ نیازی به حضور موکل در جلسات نیست.

بیشتر بخوانید: قرارداد با وکیل چگونه است؟

سخن آخر

اینکه چه موقع نیاز به وکیل داریم و وکیل گرفتن در پرونده های مختلف چه مزایایی دارد را در مقاله بالا بیان کردیم. با تکیه بر ضرب المثل معروف " کار را به کاردان بسپارید." می توان انواع پرونده های مختلف را به وکلای مربوطه سپرد. مسائل حقوقی، کیفری، خانوادگی و ... جزء مسائلی نیستند که در عرض چند روز بتوان آن ها را رفع کرد بلکه باید از کمک های یک وکیل خوب، موفق و با تجربه استفاده کرد.

[xyz-ihs snippet="mikhamchemoghevakil"

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل 

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.