اگر شما هم از افرادی هستید که این سوال برای شما مطرح شده که وقتی خودمان می توانیم کارهای قانونی را انجام دهیم و یا مشکلات حقوقی خودمان را با مطالعه یا کمک از دیگران حل کنیم، چرا باید وکیل داشته باشیم؟ مطالعه این مطلب که از سوی گروه وکلای حامیان عدالت ارائه می شود، برای اطلاع از پاسخ این سوال و دلایل نیاز به انتخاب وکیل خوب، به شما توصیه می شود.

دلایل اخذ وکیل و مراجعه به وکیل

هرچند در نگاه اول، انجام بسیاری از امور زندگی، کاری عادی محسوب می شود اما با دقت در آن ها می توانید متوجه شوید که اشتباهات کوچک می تواند در آینده به پشیمانی های بزرگی تبدیل شود و یا هزینه نکردن برای انجام درست یک کار، ممکن است آن موضوع به خسارات بزرگی در آینده تبدیل شود.

اموری مانند تنظیم انواع قراردادها، طرح و پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری، دریافت مشورت در زمینه امور مربوط به کسب و کار، معاملات و امور خانواده و بسیاری مسائل دیگر که ساده به نظر می رسند، اما عدم دقت و آگاهی و عدم رعایت اصول و قواعد قانونی مربوط به آن ها، می تواند تبعات سخت و پیچیده ای برای افراد به همراه داشته باشند.

همانطور که افراد در هر موضوع تخصصی نیاز به مراجعه به متخصص آن کار دارند، در زمینه امور مربوط به مسائل حقوقی نیز افراد، بدون اطلاعات و تجربه کافی نمی توانند به تنهایی از پس آن بر بیایند و نیاز به مشورت و راهنمایی متخصصان و کارشناسان حقوقی دارند.

بنابراین افراد با رعایت این مساله می توانند، آرامش خود را در آینده تامین کنند، همانطور که در کشورهای توسعه یافته، مراجعه و اخذ وکیل یا مشاور با وکیل در موضوعاتی مانند مسائل خانواده، مسائل کاری و سایر امور حقوقی، به موضوعی ضروری و بدیهی تبدیل شده است و به همین سبب از مشکلات احتمالی پیشگیری شده و آمار مراجعات به مراجع رسیدگی در این کشورها پایین آمده است.

در کشورهای دیگر نیز افراد می توانند با اخذ مشورت و داشتن وکیل در موضوعات حقوقی، تا حد زیادی از وقوع مشکلات بعدی جلوگیری کنند. بنابراین یکی از دلایل عمده داشتن وکیل و مراجعه به او برای دریافت مشاوره و راهنمایی، قطعا تامین آرامش و امنیت برای خود فرد است.

بیشتر بخوانید: سوال حقوقی دارم

مزایای داشتن وکیل

مزایای داشتن وکیل

قطعا داشتن وکیل، مزایای بسیاری برای افراد دارد، برخی از این مزایا شامل این موارد می شود:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه و ایجاد اطمینان و آرامش برای موکل
  • تنظیم صحیح دادخواست یا شکوائیه توسط وکیل در صورت لزوم طرح دعوی
  • انتخاب سریع ترین و بهترین راه ممکن برای حل و فصل مشکلات حقوقی
  • راهنمایی و نظارت وکیل در تنظیم صحیح قراردادها
  • جلوگیری از وقوع اشتباهاتی که موجب رد دعوی در دادگاه و عدم استماع آن در محکمه می شود
  • عدم نیاز به حضور موکل در بسیاری از موارد رسیدگی به پرونده
  • انجام مذاکره و اقدامات لازم جهت جلب رضایت شاکی یا خواهان
  • دفاع از حقوق موکل توسط وکیل و تنظیم لوایح و دفاعیه خوب با استفاده از تجریه و تخصص وکیل
  • اعتراض به رای و حکم دادگاه در زمان های مقرر قانونی و انجام اقدامات لازم برای تجدیدنظرخواهی، واخواهی و اعاده دادرسی و...
بیشتر بخوانید: وکیل چه کارهایی انجام میدهد؟

فواید وکیل گرفتن

بنابراین به طور کلی باید گفت، در دنیای امروز با توجه به حجم زیاد قوانین و مقررات و پیچیدگی های حقوقی در بسیاری امور روزمره، داشتن وکیل، برای تجربه یک زندگی راحت تر و بهتر، امری ضروری و بدیهی به نظر می رسد.

به خاطر داشته باشید که نداشتن وکیل نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه، علاوه بر هدر دادن وقت و انرژی شما، در مواردی می تواند ضرر و زیان های جبران ناپذیر و پشیمانی های همیشگی را به دنبال داشته باشد.

گروه وکلای حامیان عدالت، آماده ارائه انواع خدمات حقوقی در زمینه امور حقوقی، خانواده و کیفری به شهروندان محترم تهرانی از طریق بهترین وکلا و مشاوران حقوقی می باشد.

[xyz-ihs snippet="cheravakil"]

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل 

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.