انواع طلاق

بر اساس قانون مدنی انواع طلاق به قرار زیر می باشد: طلاق از طرف مرد: بر اساس قانون مدنی مرد می تواند هر زمان که خواست همسر خود را طلاق دهد و تمامی حقوق زن را بپردازد و تنها با دو شاهد به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کرده و همسر خود را طلاق دهد اما این امر در گذشته موجب می شد که یکسری سوء استفاده از این قضیه را انجام دهند و همچنین بعضی از طلاق ها به علت عصبانیت های زودگذر باعث می شد که دفاتر طلاق به بی نظمی سوق داده شود. اما امروزه بر اساس ماده ۱۱۳۳ مرد میتواند با رعایت کردن شرایط موجود در قانون به دادگاه مراجعه کرده و تقاضای طلاق از همسرش را به دادگاه ارائه دهد و همچنین باید گواهی عدم سازش بگیرد. طلاق از طرف زن: برای این نوع طلاق هم شرایطی وجود دارد و آن این است که به موجب آن به یکی از شرایط ضمن عقد و همچنین اگر به زن وکالت در حق طلاق داده شده باشد در این صورت میتواند طلاق خود را از دادگاه بگیرد همچنین برای زن یکسری از موارد تعیین شده است که با توجه به آنها می‌تواند به دادگاه رجوع کرده و اگر آنها را بتواند ثابت کند می تواند طلاق خود را بگیرد. از آن جمله می توان این موارد را نام برد: بر اساس ماده ۱۱۲۹ خودداری کردن شوهر از پرداخت کردن نفقه. بر اساس ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی اگر مرد به مدت بیش از چهار سال مفقودالاثر باشد. داشتن عسر و حرج از سوی زن. طلاق توافقی: یکی از ساده ترین طلاق هایی که امروزه رواج دارد طلاق توافقی می باشد که بر اساس آن زن و شوهر طبق توافقی که با هم دارند طلاق میگیرند و برخلاف تصور برخی که به نظر شان طلاق توافقی بدون مهریه است اینگونه نمی باشد بلکه هر آنچه را که خود توافق کرده اند اتفاق می افتد ولی کشمکش و دعوا و درگیری در این نوع طلاق بسیار کم می باشد. همچنین نیاز است در بسیاری از موارد از جمله موارد مالی و غیرمالی و شرایط دیدن فرزندان و غیره به توافق برسند.

ویژگی های وکیل موفق در زمینه طلاق

یک وکیل خوب و موفق طلاق در تهران وکیلی است که به تمام موضوعات طلاق اشراف داشته باشد و تمام نکات طلاق را بداند. بعضی مواقع هدف بعضی از وکلا فقط گرفتن طلاق است و دیگر به نفقه و مهریه شخص توجهی ندارند. در این صورت از حق موکل خود که حق قانونی وی میباشد می گذرد.

پس باید این نکته را در نظر بگیریم و مورد توجه قرار دهیم که بهترین وکیل طلاق در تهران کسی است که با شما صادق است و تمام حقایق و اتفاقاتی را که وجود دارد برای شما بازگو کند. بهترین وکیل باید به نوع نگارش خود در لایحه ها و مطالبی که به قاضی ارائه می دهد و درخواست طلاق تسلط کافی داشته باشد و آنها را با بهترین قلم به نگارش در بیاورد.

روش اقدام وکلای خانواده در حامیان عدالت

1- دفترحامیان عدالت و وکلای خانواده ما در جلسه انعقاد قرارداد وکالت، موکلین و مراجعین را به انجام امور موهوم و دور از ذهن امیدوار نمی کند و روش ما چنیین است که اگر کاری انجام شدنی نباشد صادقانه این را به موکل می گوییم.

2- خدا را شاکریم که از سر نیاز به دریافت حق الوکاله، پرونده ای را قبول نمی کنیم و ای بسا مواردی که مراجعه کننده با شنیدن عدم امکان اقدام  و عدم امکان موفقیت در دعوا و عدم وجود و عدم امکان تصور حقی برای وی، دفتر ما را ترک کرده و اسیر وعده های واهی معدود همکاران بد اخلاق می شود و در نهایت چیزی نصیب وی نمی گردد.

3- ما هیچ گاه خود را در حق الوکاله با موکل شریک نمی دانیم و نمی کنیم.حتی اگر موکل از سر اضطرار چنین بخواهد.دیده ایم و شنیده ایم بعضی از معدود همکاران، در حق الوکاله با اعداد و ارقام و درصد های قابل توجه با موکل خود شریک شده و در نهایت چالش و درگیری و دعواهای فراوان بین وکیل و موکل شکل گرفته است.

4- فلسفه وجودی وکیل دادگستری صرفاً کسب درآمد یا توجه به مادیات نیست و به اقتضای شأن وکالت، که داشتن دغدغه عدالت است، و از باب زکات علم، خود را ملزم به پاسخگویی و گره گشایی به موکلین و حتی افراد دیگر و مشاوره گیرنده ها می دانیم.

5- وکلای خانواده دفتر وکالت حامیان عدالت خود را ملزم و مقید نموده اند که به سوالات کوتاه تلفنی بدوم دریافت هزینه پاسخ دهند.

6- آگاهی حق موکل است، از بدو تا ختم رابطه بین وکیل و موکل در کلیه دعاوی اعم از  دعاوی خانوادگی و غیر آن، موکل حق دارد از وکیل سوال کند و وکیل باید پاسخگو باشد مثلاً  حق موکل است که مجوز و پروانه کار وکیل را رویت کند یا حق موکل است که بداند پرونده وی در چه مرحله ای است و به اصطلاح از وکیل خود گزارش کار بخواهد. اما موکل نیز باید توجه داشته باشد که آن وکیل فقط یک موکل ندارد و فقط یک پرونده را مدیریت نمی کند و گاهی اوقات امکان پاسخگویی نیست و باید منتظر پاسخ وکیل بماند. زمان معقول برای پاسخگویی یک وکیل در مواقع بسیار ضروری چند ساعت و در مواقع غیر ضروری یا پیگیری و اخذ گزارش کار از سوی موکل حدوداً یک روز است.

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.