وکیل بین المللی

معمولا زمانی برای افراد و اشخاص و یا دولت ها و سازمان ها، موضوع وکیل بین المللی مورد توجه قرار می گیرد که مشکلات حقوقی بین المللی برای آن ها ایجاد شود. از طرف دیگر، برخی وکلا و دانش آموختگان حقوق نیز علاقه دارند، به عنوان یک وکیل بین المللی فعالیت داشته باشند.

در این مطلب، در مورد وکیل بین المللی و چگونه وکیل بین المللی شدن، صحبت خواهد شد. در صورت وجود هر سوال و ابهام دیگری در این زمینه می توانید با گروه وکلای حامیان عدالت در ارتباط باشید.

وکیل بین المللی، وکیلی است که به اصول و قوانین حقوق بین الملل در مورد موضوعات فراملیتی مربوط به اشخاص، دولت ها و سازمان ها در سطح بین المللی، تسلط و تخصص دارد. وکلای دارای پروانه وکالت پایه یک و دارای صلاحیت وکالت در هر کشوری می توانند با داشتن شرایط لازم، تحت عنوان وکیل بین المللی در پرونده های بین المللی حضور پیدا کنند.

تعارض قوانین کشورهای مختلف یکی از علل ضرورت وجود وکیل بین الملل و مراجعه به اوست. وکیل بین المللی، یک حقوقدان متخصص در حقوق بین الملل خصوصی یا عمومی است که می تواند اختلافات بین المللی را مدیریت و حل و فصل کند و می تواند موکلش را در دعاوی بین المللی هدایت و راهنمایی کند.

وکیل بین المللی کیست؟

موضوعاتی مانند: تجارت و سرمایه گذاری خارجی، روابط و موضوعات محل اختلاف بین زوجین با تابعیت متفاوت، اخذ پناهندگی، مهاجرت، اخذ ویزا و یا تنظیم قراردادهای تجاری، از موضوعات بین المللی هستند که در مراجع بین المللی، قابل طرح و رسیدگی هستند.

بیشتر بخوانید: وکیل تجاری وکیل پناهندگی

وکیل بین الملل به زبان انگلیسی و چند زبان دیگر، مسلط است و به راحتی می تواند در مراجع حقوقی بین المللی با دیگران ارتباط بر قرار کند. وکیل بین المللی با مطالعه دقیق و بررسی منابع حقوق بین الملل، می تواند تعارض محاکم و تعارض قوانین را تشخیص دهد و متوجه می شود، کدام قانون یا محکمه برای طرح دعوی صلاحیت لازم را دارند. یک وکیل از هر جای دنیا، با داشتن شرایط و صلاحیت وکیل بین المللی، می تواند برای عضویت در کانون وکلای بین المللی اقدام کند.

عضویت در کانون وکلای بین المللی

کانون یا اتحادیه وکلای بین المللی (International Bar Association) که اعضای آن را وکلاء، متخصصان بین المللی حقوقی، کانون های وکلاء و انجمن های حقوقی تشکیل می دهد با نام اختصاری (IBA)  و با عضویت بیش از 80 هزار وکیل و حقوقدان مشغول به فعالیت است.

دفتر مرکزی اتحادیه وکلای بین المللی در لندن، است و دفاتر منطقه ای آن در واشینگتن، سئول و سائوپائولو فعالیت دارند. عضویت در اتحادیه وکلای بین المللی به دو شکل انجام می شود:

  • عضویت کامل (Full IBA Membership)
  • عضویت عمومی (General IBA Membership)

واجدین شرایط برای عضویت در کانون وکلای بین المللی، باید به سایت اتحادیه کانون وکلای بین المللی (http://www.ibanet.org/) مراجعه کنند و بعد از ثبت نام در سایت، فرم های لازم برای عضویت را تکمیل کنند و مراحل عضویت و ورود اطلاعات را انجام دهند.

عضویت در کانون وکلای بین المللی

هزینه ای برای این عضویت تعیین شده که متقاضی باید آن را برای یک سال میلادی، پرداخت کند. این هزینه برای متقاضیان کشورهای کم درامد و ضعیف با تخفیف همراه است.

مزایای عضویت در کانون وکلای بین الملل

اگر یک وکیل متخصص بخواهد فعالیت خود را در حوزه بین الملل و ارتباط با دیگر وکلای بین المللی، توسعه دهد می تواند با عضویت در این کانون به این اهداف نزدیک شود.

افراد با عضویت در این کانون می توانند از تخفیفات حضور در کنفرانس های بین المللی کانون بهره ببرند و با سایر وکلای موفق بین المللی ارتباط پیدا کنند و اطلاعات خود را در سطح بین المللی بالا ببرد. شرکت در دوره های تخصصی کانون و دریافت پروانه وکالت بین المللی از دیگر مزایای عضویت در این کانون است.

خدمات و وظایف وکیل بین المللی

جرائم بین المللی در مراجع بین المللی مانند: دیوان بین المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین المللی، مورد تعقیب و رسیدگی قرار می گیرند.

مسائل مطرح در حوزه حقوق بین الملل خصوصی، در هر دادگاهی قابل اقامه هستند. در چنین پرونده هایی استفاده از یک وکیل بین المللی متخصص می تواند برای افراد در کسب نتیجه مطلوب بسیار موثر باشد. خدمات وکلای بین المللی شامل این موارد می شود:

  • تهیه و تنظیم لوایح و دادخواست و طرح دعوی در سطح بین المللی
  • تنظیم لوایح و دادخواست به زبان انگلیسی و ترجمه قراردادهای بین المللی
  • مشاوره و تنظیم حرفه ای قراردادهای بین المللی و بررسی ابعاد حقوقی آن
  • ارجاع پرونده به داوری و دفاع از حقوق موکل در مراحل مختلف آن
  • تعیین شروط مطابق با قوانین و عرف بین الملل
  • دفاع از موکل در مراجع صالح رسیدگی به پرونده مانند دادگاه های داخلی و بین المللی
  • مشاوره حقوقی در زمینه موضوعات بین المللی مانند: مهاجرت، اخذ ویزا، قراردادهای بین المللی و ...
  • مشاوره به شرکت های تجاری و پیگیری امور مربوط به قراردادها و فعالیت های بین المللی شرکت ها.

]چطور وکیل بین المللی بشویم

مهم ترین وظیفه یک وکیل بین المللی حرفه ای این است که تسلط کامل و کافی بر قوانین و مقررات و تغییرات آن و عرف بین الملل داشته باشد و بداند در هر موضوع حقوقی و در هر پرونده ای باید از کدام راه قانونی برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کند.

یک وکیل بین المللی حرفه ای و کاربلد، قبل از هر چیز، جزئیات پرونده را به دقت بررسی می کند و ابهامات و سوالات خود را با موکلش در میان می گذارد تا با اطلاع از جزئیات بتواند به درستی از موکل خود دفاع کند.

یک وکیل بین المللی همواره برای بروزرسانی اطلاعات خود در زمینه قوانین و مقررات بین المللی و مربوط به کارش تلاش می کند. در صورت وجود هر نوع سوال و ابهامی در مور موضوع وکیل بین المللی می توانید با گروه وکلای حامیان عدالت و وکلای متخصص این مجموعه در تماس باشید.

[xyz-ihs snippet="chetorvakilbeynolmelalshod"] [xyz-ihs snippet="vakilbeynolmelali"]

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل بین المللی

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.