مراجعه به مشاور قضایی

مسائل حقوقی و امور مربوط به قوه قضاییه، از جمله مسائلی هستند که از سوی همه متخصیصن امور حقوقی، اکیدا توصیه می شود که از طریق اخذ مشورت و راهنمایی از مشاور قضایی و کارشناس و متخصصین این امور انجام شود.

از آن جا که قوانین و روند رسیدگی به امور قضائی، دارای جزئیات و پیچیدگی هایی خاصی هستند، اگر هر فردی بخواهد بدون داشتن دانش حقوقی کافی به تنهایی در این امور اقدام کند، روند کار برای او طولانی خواهد شد یا این که مشکلات دیگری برای او به وجود خواهد آمد.

یکی از خدمات مهم موجود در زمینه مشاوره قضائی و حقوقی، برای کمک به افراد در رابطه امور حقوقی آن ها، ارائه مشاوره حقوقی رایگان از سوی قوه قضاییه است تا بتوانند اعمال حقوقی خود را راحت تر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن وکیل 24 ساعته

هرچه خدمات ارائه مشاوره به صورت تخصصی تر و دقیق تر انجام شود، امور حقوقی اشخاص مراجعه کننده به مشاوران حقوقی نیز سریع تر و بهتر پیش می رود.

مشاور قضایی 24 ساعته

به همین جهت در این مطلب جهت آشنایی افرادی که قصد مراجعه به مشاور قضایی یا حقوقی را دارند با مسئولیت ها و امور مربوط به یک مشاور قضائی به ارائه توضیحاتی در این رابطه پرداخته می شود.

به همین جهت گروه وکلای حامیان عدالت جهت ارائه مشاوره قضائی به شهروندان در امور مختلف حقوقی و کیفری توسط بهترین وکلای متخصص آماده خدمت رسانی می باشد. تلفن تماس:_۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰

مشاوره قضائی یعنی چه؟

شخصی که با داشتن مدرک وکالت یا مدرک مشاوره معتبر از کانون وکلا یا قوه قضائیه و ضمن داشتن مهارت و تجربه لازم از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی وکالت پیدا می کند تا به امور حقوقی و قضایی آن ها، رسیدگی کند، مشاور قضائی یا حقوقی نامیده می شود.

یک وکیل، به دو روش ممکن است پروانه وکالت خود را دریافت کرده باشد. شرکت و قبولی در آزمون وکالت کانون وکلا و یا شرکت و قبولی در آزمون های مراکز مشاوره حقوقی قوه قضاییه. در هر دو حالت این فرد، وکیل قوه قضاییه خواهد بود. اما افرادی که از روش دوم استفاده می کنند، مشاورین حقوقی قوه قضاییه نامیده می شوند.

مشاور قضائی

بنابراین این شخص می تواند به عنوان یک وکیل به جای موکل خود در مراجع حقوقی و قضائی حضور پیدا کند و طبق قانون از حق و حقوق موکل خود دفاع نماید.

در همین راستا به مشاوره ها و راهنمایی هایی که یک مشاور قضائی به موکل خود می دهد، مشاوره قضائی یا حقوقی گفته می شود.

مشاور حقوقی باتوجه به دانش و تخصصی که بر قوانین و مقررات دارد می‌تواند به اشخاص، سازمان ها، ادارات، سازمان ها و شرکت ها در امور مختلف حقوقی مشاوره های لازم را ارائه دهد.

مدیران این مراکز می توانند با استفاده از نظرات و راهنمایی های حقوقی مشاوران خود، تصمیمات بهتر و اصولی تری بگیرند و تا حد ممکن از ورود ضررهای احتمالی در آینده جلوگیری کنند.

وظایف مشاور قضایی

وظایف مشاور قضائی

برای این که بدانید چرا باید در انجام امور حقوقی خود به یک مشاور یا وکیل جهت اخذ مشورت و راهنمایی در امور حقوقی و قانونی خود مراجعه کنید، بهتر است با وظایف یک مشاور قضائی یا حقوقی آشنا شوید.

از جمله مسئولیت های مشاوران حقوقی در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دفاع از حقوق موکل در برابر انواع شکایات و رسیدگی به شکایات
  • رسیدگی به امور حقوقی شرکت ها
  • تهیه و تنظیم متن قرارداد، یا تنظیم دادخواست و شکایت و یا تنظیم لایحه برای دفاع از موکل
بیشتر بخوانید: وکیل برای دادخواست

یک مشاور حقوقی می تواند در تمامی امور حقوقی خود مانند امور مربوط به املاک، قراردادها، اسناد تجاری، امور خانواده مانند طلاق،مهریه،طلاق توافقی، نفقه و ...، امور کیفری مانند کلاهبرداری، سرقت، جعل و ... به موکل خود مشاوره دهد.

مشاوره حقوقی می توانند از طریق روش های مختلف بصورت حضوری و غیرحضوری مانند تماس تلفنی و یا ارتباط اینترنتی انجام شود.

مشخصات مشاور قضائی خوب

مشاور قضایی خوب

یک مشاور قضائی یا حقوقی خوب کسی است که از چنین ویژگی هایی برخوردار باشد:

- دانش، تجربه و مهارت های لازم و کافی برای انجام این کار را داشته باشد و در مورد روند قضایی، نحوه طرح دعوی و مراحل رسیدگی پرونده نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

- یک مشاور حقوقی خوب علاوه بر صبور، صادق، متعهد و مسئولیت پذیر بودن، باید بسیار راز دار و امانت دار باشد.

- مشاوری که جدای از میزان حق المشاوره، همه ابعاد حقوقی پرونده را از نظرکارشناسی و بصورت حرفه ای به درستی بررسی کند.

- مشاوری که بهترین راه حل را برای اینکه پرونده به درستی و با کمترین ضرر ممکن به نتیجه مطلوب برسد، به موکل خود پیشنهاد می دهد.

- مشاوری که تنها به دنبال مسائل مالی خود نباشد و به موکل خود احساس امنیت و آرامش خاطر بدهد و پیگیر مسائل اصلی پرونده باشد.

- همچنین یک مشاور خوب بدون دادن تضمین یا امید واهی به موکل، به صورت کاملا صادقانه در مورد روند کار و احتمال به نتیجه رسیدن یا نرسیدن پرونده را با او صحبت خواهد کرد.

هزینه خدمات مشاوره حقوقی

مشاوره های حقوقی رایگان بیشتر به صورت تلفنی و یا آنلاین و جهت پاسخگویی به سوالات کوتاه و ساده انجام می شود. اما افرادی که در مراجع قضایی پرونده دارند، باید یک وکیل متخصص در رابطه با پرونده اخذ کنند.

قطعا انجام مشاوره حقوقی خوب با یک وکیل مجرب و متخصص، مانند دریافت سایر خدمات تخصصی هزینه هایی نیز به همراه دارد. هزینه خدمات مشاوره حقوقی حضوری باتوجه به موضوع پرونده، تخصص و تجربه وکیل انتخابی و زمان مشاوره متفاوت خواهد بود.

هزینه مشاور قضایی

به همین سبب معمولا حق المشاوره به صورت توافقی تعیین می شود و یا اینکه هزینه مشاوره قبل از انجام آن به موکل اعلام خواهد شد تا در صورت موافقت قرارداد تنظیم شود.

بنابراین هرچند مشاوره های رایگان نیز از سوی برخی مراکز ارائه می شود، اما باید توجه داشته باشید که چنین مشاوره هایی در حد پاسخ به سوالات کوتاه و ساده است و به صورت دقیق و اختصاصی انجام نمی شود. بنابراین در این شرایط تمام جوانب یک پرونده با دقت در نظر گرفته نمی شود.

 در نهایت اگر از افرادی هستید که به هر دلیل نیاز به دریافت مشاوره در امور حقوقی دارید توصیه می شود حتما به مشاوران با تجربه و کاربلد مراجعه کنید تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود.

به همین جهت گروه وکلای حامیان عدالت جهت ارائه مشاوره قضائی به شهروندان در امور مختلف حقوقی و کیفری توسط بهترین وکلای متخصص آماده خدمت رسانی می باشد. تلفن تماس:_۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰

[xyz-ihs snippet="MOSHAVERGHAZAIE"]

تماس فوری رایگان

با وکیل های پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک ملکی

وکیل پایه یک خانواده

وکیل پایه یک کیفری

وکیل پایه دعاوی مالی

وکیل پایه دعاوی تجاری

با 10 خط ویژه از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی شما هستیم

حامیان عدالت

گروه وكلاى حاميان عدالت مطلق با هدف ارائه خدمات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی در دعاوی کیفری و حقوقی و خانواده و انجام وکالت در مراجع قضایی و اداری و کمیسیون های مختلف و همچنین انجام امور وکالت از طرف افراد در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضایی کشورهای خارجی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و به خصوص انجام امور اداری اعم از داخلی و بین الملل تاسیس و آغاز به فعالیت نموده است.