وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

جرم مواد مخدر

در هنگام مواجه شدن با اتهاماتی مربوط به مواد مخدر مانند حمل مواد مخدر، فروش یا هرگونه جرم دیگری که به مواد مخدر ارتباطی داشته باشد، مهم است که یک وکیل مواد مخدر در کنارتان داشته باشید تا بتوانید از حقوق قانونی خود استفاده کرده و روال پرونده را طوری دنبال کنید که بهترین نتیجه را برایتان داشته باشد.

جرایم مربوط به مواد مخدر به جرایمی اطلاق می شود که هر گونه ارتباطی با حمل مواد مخدر یا کشت آن مانند کشت ماری جوانا داشته باشد. از داشتن وسایل مربوط به استعمال مواد مخدر گرفته تا اعمال جنایتکارانه مانند قاچاق مواد مخدر و یا فروش آن، همگی جرایمی محسوب می شوند که در صورتی که به هر کدام از آنها متهم شوید، باید از یک وکیل مواد مخدر کمک بگیرید.

احکام و مجازات های مربوط به جرایم مرتبط با مواد مخدر می تواند بین جریمه نقدی تا حبس های طولانی مدت و توقیف اموال و حتی اعدام، متغیر باشد. به طور معمول شدت مجازات بستگی به نوع مخدر و مقدار پیدا شده دارد. به همین دلیل است که باید این اتهامات را جدی گرفت و برای حضور در دادگاه از یک وکیل مواد مخدر کمک گرفت. در حقیقت یک وکیل مواد مخدر مجرب می تواند فرق بین آزادی یا حبس شما باشد.

وکیل مواد مخدر کیست؟

یک وکیل مواد مخدر ابتدا تمام جنبه های پرونده شما را به طور کامل بررسی می کند. آنها تمامی سوابق مربوط به پرونده را چک کرده و اگر شواهدی در نقض حقوق شما مشاهده کنند، می کوشند که این شواهد حتما در دادگاه مطرح شوند. در نتیجه آنها اغلب قادر به کاهش میزان جریمه نقدی و یا کاهش مجازات های احتمالی هستند. کمک گرفتن از یک وکیل مواد مخدر سبب می شود تا پرونده روال بهتری را طی کند.

پس وکیل مواد مخدر (چه وکیل خصوصی و چه یک وکیل تسخیری) در مورد حقایق پرونده تحقیق می کنند، شواهد را بررسی می کند و سعی می کند با دادستان ها مذاکره کند و تا جای ممکن شرایط پرونده را برای موکل خود بهبود بخشد.

همانطور که گفته شد این بهبود شرایط می تواند شامل کاهش وثیقه، کاهش اتهامات و یا کاهش مجازات باشد. آنها حتی می توانند به افرادی که در بازداشت به سر می برند نیز کمک کنند و اگر امکانش وجود داشته باشد، می توانند شرایطی را مهیا کنند که فرد از بازداشت آزاد شود.

وکیل مواد مخدر

یک وکیل مواد مخدر همچنین به تنظیم شکایت یا هر دادخواست دیگری کمک می کند، پرونده دادستان پرونده و شیوه کار او را تجزیه و تحلیل می کند و احکام و مجازات های احتمالی را ارزیابی می نماید. یک وکیل مواد مخدر مجرب در هر شرایطی آماده است تا برای آزادی موکل خود بجنگد.

وکیل مواد مخدر اطمینان حاصل می کند که شما می دانید با چه چیزی روبرو هستید و از همه گزینه ها و روش های دفاع قانونی از خود با خبر هستید تا بتوانید درباره آینده تصمیم هوشمندانه ای بگیرید. هدف شماره 1 یک وکیل مواد مخدر همیشه حفاظت از آزادی و سابقه خوب موکلش است. آنها همچنین می توانند به موکل خود کمک کنند تا با ترس ها و ناامیدی های ناشی از گرفتار شدن در یک پرونده کیفری کنار بیایند و خونسردی خود را حفظ کنند.

در حقیقت در سیستم پیچیده عدالت کیفری، وکیل مدافع شما به عنوان راهنما، محافظ و محرم اسرارتان عمل می کند. وکلای مدافع معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: وکلای منصوب از طرف دادگاه برای افرادی که توانایی گرفتن وکیل ندارند و معمولا هم هزینه ای به این وکلا پرداخت نمی شود (وکیل تسخیری) و وکلای خصوصی که توسط خود متهم استخدام می شوند.

برخی از متهمان می توانند از عهده استخدام یک وکیل مدافع جنایی برآیند. اما برای کسانی که از عهده استخدام وکیل بر نمی آیند (که تقریباً هشتاد درصد متهمان پرونده های جنایی از این گروه هستند)، دادگاه می تواند یک وکیل تسخیری را به عنوان وکیل متهم تعیین کند (با فرض احراز شرایط خاص متهم).

هزینه وکیل مواد مخدر

همانطور که گفته شد یک عامل مهم در مورد گرفتن وکیل، وضعیت مالی فرد و توجه به این موضوع است که آیا متهم می تواند از کمک یک وکیل خصوصی برخوردار باشد یا خیر.هزینه وکیل مواد مخدر

اگر افراد توانایی پرداخت هزینه های مربوط به استخدام یک وکیل را داشته باشند می توانند برای گرفتن یک وکیل اقدام کنند. چرا که حق هر فردی است که هنگام گرفتاری در پیچیدگی های قانونی از یک وکیل کمک بگیرد.

اما طبق همین قانون، اگر کسی توانایی پرداخت هزینه های یک وکیل خصوصی را نداشته باشد، در صورتی که ناتوانی او در پرداخت هزینه ها ثابت شود، از طرف دادگاه برای او یک وکیل تعیین می شود.

در صورتی که از یک وکیل مواد مخدر خصوصی کمک گرفته باشید هزینه ها می توانند با توجه به شرایط پرونده متفاوت باشند. اما اگر یک وکیل تسخیری از طرف دادگاه برایتان انتخاب شود، کمک گرفتن از این وکیل هزینه ای برایتان نخواهد داشت.

وکیل خود بودن

در پرونده های کیفری روشن است که کمک گرفتن از یک وکیل کیفری اجتناب ناپذیر محسوب می شود. با این وجود برخی از متهمان تصمیم می گیرند که خود وکیل مدافع خود باشند. تصمیم در مورد اینکه آیا متهم می تواند وکیل خود باشد یا خیر در نهایت توسط قاضی گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: توبه نامه زندانی مواد مخدر

قاضی موظف است صلاحیت متهم را برای به عهده گرفتن وکالت خود تعیین کند. این امر به این دلیل است که اگر مشخص شود متهم توانایی دفاع از خود را ندارد، برای او وکیل گرفته شود. حتی اگر مخالف کمک گرفتن از یک وکیل باشد. قاضی هنگام تعیین اینکه آیا متهم می تواند وکیل خود باشد یا خیر، چنین عواملی را بررسی می کند:

  • میزان جدی بودن جنایت
  • مهارت و قدرت تکلم متهم
  • آیا متهم ماهیت دادرسی را درک کرده است؟
  • آیا متهم آگاهانه از حق خود برای کمک گرفتن از یک وکیل صرف نظر می کند؟

پیدا کردن یک وکیل مواد مخدر

پیدا کردن وکیل مواد مخدر

نقش وکیل مواد مخدر در دادسرا

در این مرحله که در واقع انجام تحقیقات اولیه می باشد. پیش از تشکیل جلسه، وکیل می تواند با مطالعه پرونده و دریافت اطلاعات و نکات حائز اهمیت از وقوع جرم‌، بهترین راه حل را به شما نشان داده و شما را در مورد اینکه چگونه دفاعیات خود را بیان نمایید، راهنمایی کند. به این دلیل که ممکن است بازپرس و یا دادیار اجازه ارائه توضیحات را به وکیل ندهد و تمام سوالات را از موکل بپرسد. که در این صورت راهنمایی های وکیل مواد مخدر بسیار راهگشا و مثمر ثمر می باشند.

نقش وکیل مواد مخدر در دادگاه بدوی

در صورتی که به هر دلیل در مرحله مقدماتی پرونده موفق به اخذ وکیل نشدید، در این مرحله از بررسی پرونده نسبت به اخذ وکیل حرفه ای و متخصص و اعطای وکالت به ایشان اقدام نموده و رسیدگی در این مرحله را به هیچ عنوان از دست ندهید. زیرا که پرونده های مربوط به جرائم مواد مخدر پس از بررسی پرونده در دادگاه، حکم آنها صادر شده و محکومیت متهم را در پی دارد.

نقش وکیل مواد مخدر در دادگاه تجدید نظر

نقش وکیل مواد مخدر در دادگاه تجدید نظر

با توجه به اینکه این مرحله از دادرسی و رسیدگی بسیار مهم بوده و پس از ارائه لایحه تقدیمی، اعتراض و لوایح توسط قضات بررسی شده و البته ممکن است که حتی یک جلسه هم با حضور وکیل و یا متهم صورت نگیرد و آنها را به جلسه دعوت ننمایند و رای تجدید نظر بدون حضور آنها صادر گردد. لازم به ذکر است که رای تجدید نظر قطعی می باشد. بنابر این مشورت با یک وکیل مواد مخدر متخصص و توانا می تواند بسیار مفید واقع شود.

نقش وکیل مواد مخدر برای زندانی

وکیل مواد مخدر برای زندانی

طبق قانون در مواردی برای متهم، وکیل تسخیری در نظر گرفته می شود. که در این صورت از جانب موکل نیاز به اقدام خاصی نمی باشد. اما گاهی اوقات متهم مواد مخدر طبق قانون مشمول وکیل تسخیری نمی شود. در این صورت زندانی می تواند به صورت تلفنی با وکیل خود مشورت کرده و از وی بخواهد که به زندان مراجعه کند. و موکل به وکیل خود اعطای وکالت نموده و وکیل مواد مخدر نیز در پرونده ورود نماید. و خانواده زندانی نیز می توانند با مراجعه به وکیل، انجام امورات وکالت را به ایشان سپرده، وکیل نیز می تواند با مراجعه به دادگاه، از زندانی اخذ وکالت نماید و کارهای ایشان را پیگیری نماید.

هنگام جستجو برای یک وکیل مواد مخدر(,;dg l,hn lonv)، به دنبال وکیلی باشید که در زمینه پرونده های کیفری و مربوط به مواد مخدر تخصص داشته باشد. یک وکیل محلی بهترین گزینه است چرا که با قضات و دادستان های منطقه آشنا خواهد بود.

هدف شماره یک ما در حامیان عدالت نیز این است که با استفاده از استراتژی های مختلف، برای رفع اتهامات مشتریانمان تلاش کنیم. در حامیان عدالت ما به آزادی و آبروی شما اهمیت می دهیم. پس می توانید همین حالا برای مشاوره با وکیل با ما ارتباط برقرار کنید.

تلفن های تماس با وکیل مواد مخدر:

(10 خط ) 02144850335📞  02144872230 📞  02144872231 📞

مواد مخدر

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری