بهترین وکیل دیوان عالی کشور

وکیل دیوان عالی کشور

اهمیت وکلای دیوان عالی کشور

دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران، در واقع عالی‌ترین مقام قضایی برای رسیدگی به امور بسیار زیادی است که وظایف آن توسط رئیس قوه قضاییه مشخص می‌شود. این دادگاه به حدی قدرت دارد که حتی رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور نیز به عهده آن است.

هنگامی که افراد به رای‌های صادره از دادگاه‌های پائین رتبه اعتراض دارند، می‌توانند به کمک مشاوره با وکلای عالی‌رتبه نسبت ثبت اعتراض اقدام نمایند. بهترین وکیل دیوان عالی کشور می‌تواند رسیدگی به پرونده شما را سرعت ببخشد.

وظایف دیوان عالی کشور

همانطور که گفته شد، تمام وظایف این دیوان توسط رئیس قوه قضاییه تعیین می‌شود. رای‌های صادره در این دیوان به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند، و به همین خاطر باید از بهترین وکیل دیوان عالی کشور استفاده کنید. در حال حاضر بر اساس اصل 161 قانون اساسی ایران، وظیفه این سازمان به شرح زیر است:

  1. دادخواهی پرونده‌های کیفری بر اساس ماده 474
  2. صدور آرای وحدت رویه هیئت‌های عمومی دیوان عالی
  3. اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی
  4. پذیرش فرجام خواهی آرای محاکم کیفری یک و جرائم خاص در کشور

وظایف دیوان عالی کشور

ویژگی‌های بهترین وکیل دیوان عالی کشور

وکالت در این دیوان، تنها توسط یک وکیل پایه یک دادگستری و یا قاضیان بازنشسته دیوان عالی کشور امکان انجام دارد. استفاده از وکیل پایه 2 و یا کارآموزان حقوق و وکالت در این دیوان امکان پذیر نیست، و تنها باید بهترین وکیل دیوان عالی کشور را انتخاب کنید.

در انتخاب بهترین وکلای دیوان عالی کشور باید دقت کافی را داشته باشید، زیرا رای این دیوان به هیچ عنوان قابل تغییر نیست. یک وکیل دیوان عالی باید با تمامی قوانین مورد نیاز آشنایی داشته باشد، و به خوبی بداند از تبصره‌ها چگونه می‌تواند استفاده کند. همچنین در پرونده‌های کیفری باید تلاش کند که مجازات را در خور جرم کاهش دهد.

بسیاری از این وکلا تضمینی بر سرانجام خوب پرونده ارائه می‌کنند، و اعلام می‌دارند که در صورت عدم موفقیت پرونده، تمام هزینه وکالت به موکل استرداد می‌شود. در واقع می‌توان گفت این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل دیوان عالی کشور است.

چه رای‌هایی در دیوان عالی کشور قابل دادخواهی است

طبق قانون 475 آئین دادرسی که در سال 1392 تصویب شد، محکوم علیه یا وکیل نماینده می‌تواند نسبت به اعاده دادرسی در این دیوان درخواست کنند. به بیانی دیگر می‌توان گفت که شاکی یا وکلای شاکی حقی برای درخواست دادرسی در این دیوان ندارند.

انتخاب بهترین وکیل دیوان عالی کشور باعث خواهد شد تا بتوانید به رای‌های صادره از دیگر دادگاه‌ها اعتراض کنید، و اعتراض شما مورد قبول باشد. بر اساس قانون ایران، پرونده‌های زیر را می‌توان در این دادگاه بررسی کرد:

  • رای‌های صادر شده برای قتل
  • رای‌های صادر شده برای قطع عضو
  • حبس بیشتر از 10 سال
  • حبس ابد
  • جرایم سیاسی و مطبوعاتی
  • جرایم مربوط به شرب خمر
  • اقدام برای کم کردن دیه در مواردی که جرم عمدی رخ دهد
  • و بسیاری موارد دیگر

به راحتی می‌توانید با دریافت مشاوره از بهترین وکلای دیوان عالی کشور نسبت امکان درخواست دادرسی در این دیوان اطلاع پیدا کنید.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت اعاده دادرسی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت اعاده دادرسی در دیوان عالی

مدارکی که برای ارائه توسط بهترین وکیل دیوان عالی کشور به دادگاه مورد نیاز است، عبارتند از:

  • لایحه تقاضای دادرسی بر اساس ماده 474 قانون (تایپ شده، با چاپ روی کاغذ معمولی)
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی برابر با اصل شده دادنامه بدوی در دفاتر رسمی
  • کپی وکالت نامه وکیل دیوان عالی کشور و قرارداد وکالت او در رابطه با موکل کنونی، که منقوش به تمبر مالیاتی است
  • کپی برابر با اصل دادنامه تجدید نظر

دادرسی شکایات در دیوان عالی چقدر طول می‌کشد

بعد از ارجاع یک پرونده به دیوان عالی کشور، رئیس دیوان نسبت به بررسی آن اقدام می‌کند. به طور کلی نمی‌توان گفت که زمان دادرسی و فرجام خواهی در دیوان عالی چه مقدار طول می‌کشد. اما استفاده بهترین وکیل دیوان عالی کشور می‌تواند سرعت صدور رای را بیشتر کند.

به طور معمول هر پرونده در نوبت خود رسیدگی می‌شود، و مقامات نسبت به ارجاع پرونده به یکی از شعبات این دیوان اقدام می‌کنند. با این حال، بنا به تشخیص مراجع ممکن است پرونده‌ای حساسیت خاصی داشته باشد، و نیاز باشد در خارج از نوبت به آن رسیدگی شود.

هر پرونده‌ای که به دیوان عالی کشور منتقل شود، تا زمان صدور رای در آنجا باقی خواهد ماند، و دیگر امکان انتقال پرونده به شعبه‌ای دیگر وجود ندارد. به طور کلی دیوان کشور دارای 40 شعبه است، که در هر شعبه یک قاضی عالی‌رتبه و دو مستشار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: وکیل دیوان عدالت اداری تهران

رای‌های صادره از دیوان عالی کشور چگونه هستند

معمولا پس از دادرسی در دیوان عالی کشور، رای جدیدی صادر می‌شود، و این رای توسط مستشار قرائت خواهد شد. انتخاب بهترین وکیل دیوان عالی کشور باعث قطعی شدن تغییر رای دادگاه‌های پائین رتبه خواهد شد، و از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. رای‌های صادره از این دیوان به شرح زیر است:

  • نقض رای قبلی بدون ارجاع در مواردی که جرم تشخیص داده نشود، یا متهم شامل عفو گردد
  • نقض رای قبلی به دلیل نقص تحقیقات و مدارکی که در پرونده موجود است. در این صورت پرونده به دادگاه صادر کننده رای ارجاع می‌شود
  • نقض رای قبلی به خاطر عدم رعایت صلاحیت قاضی، و ارسال پرونده به دادگاهی صالح برای رسیدگی بیشتر
  • نقض رای قبلی و ارجاع پرونده به دادگاهی هم رتبه برای رسیدگی بیشتر به پرونده و بررسی آن

مرکز حامیان عدالت؛ حامی شما

بهترین وکیل دیوان عالی کشور

در صورتی که بهترین وکیل دیوان عالی کشور (,;dg nd,hk uhgd ;a,v) را انتخاب نکرده باشید، ممکن است دادرسی متوقف شود به زمانی دیگر موکول گردد.انتخاب فردی مطمئن و با دانش در هر زمینه به موفقیت بیشتر شما منجر خواهد شد. در بحث دادرسی نیز این امر صدق می‌کند، و با انتخاب بهترین وکیل دیوان عالی کشور می‌توان رای دادگاه را حتی به نفع مجرم چرخاند. وکلای عالی رتبه با آشنایی به تمام قوانین و تبصره‌ها می‌توانند رای را طوری تغییر بدهند که حق و حقوق کسی پایمال نشود.

وکلایی که انتخاب می‌کنید باید وقت کافی برای بررسی تمام جنبه‌های پرونده را داشته باشند و تبحر بالایی در زمینه مربوطه نشان دهند. همچنین برای یک وکیل پایه یک که بتواند در دیوان عالی وکالت کند، داشتن پروانه وکالت معتبر و رسمی در حیطه مربوط به پرونده شما کاملا ضروری است، و نمی‌توانید از هر وکیلی استفاده کنید. سایت حامیان عدالت در کنار شماست تا بهترین وکیل ممکن را در این زمینه پیدا کنید.

https://b2n.ir/f11969

جهت اخذ مشاوره و ارتباط با بهترین وکلای دیوان عالی کشور  با شماره های زیر تماس فرمایید.

تلفن های تماس :

(10 خط ) 02144850335📞  02144872230 📞  02144872231 📞

وکیل

کامران میرزاییمشاهده نوشته ها

مدیر موسسه حامیان عدالت ، متخصص در تنظیم قراردادهای کاری، ملکی، تنظیم قراردادهای مالی و مشارکت مدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری