شرایط اخذ پروانه وکالت بین المللی

پروانه وکالت بین المللی

بسیاری از دانشجویان رشته حقوق یا وکلای دادگستری علاقه مند هستند درباره اخذ پروانه وکالت بین المللی بیشتر بدانند. به همین جهت، گروه وکلای حامیان عدالت در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با شرایط اخذ پروانه وکالت بین المللی می پردازد.

پروانه وکالت بین المللی

در همان ابتدا باید گفت که پروانه وکالتی تحت عنوان پروانه وکالت بین المللی وجود ندارد و محلی برای اخذ آن که با آزمون یا گذراندن دوره های خاص بتوانید پروانه وکالت بین المللی دریافت کنید، وجود ندارد.

آنچه هست وکالت در حوزه بین الملل، وکیل متخصص در حوزه بین الملل و عضویت در کانون وکلای بین الملل است که در ادامه توضیح داده می شود.

نمایندگی حقوقی و وکالت بین المللی

وکلاء و نمایندگان حقوقی از جمله افرادی هستند که شرایط وکالت بین المللی را می توانند داشته باشند. وکیل بین المللی به کسی گفته می شود که از سوی موکل خود در پرونده های بین المللی و در حیطه های مشخص شده در وکالتنامه، به عنوان نماینده موکل خود ایفای نقش می کند.

نماینده حقوقی، نیز کسی است که با داشتن معرفی نامه جهت ارائه به مراجع قضائی، به نمایندگی از سازمان، وزارتخانه، شرکت دولتی یا ادارات در دادگاه ها به نمایندگی از سازمان متبوع خود حضور پیدا می کند.در تعریف حقوقی اشخاص به دو دسته اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند. اشخاص حقیقی باید وکیل داشته باشند اما اشخاص حقوقی می توانند وکیل، یا نماینده حقوقی داشته باشند.

وکالت بین المللی

همچنین نماینده حقوقی می تواند با داشتن معرفی نامه، نماینده یک دولت در کشور دیگر نیز باشد و در سطح بین الملل به امور حقوقی سازمان و ادارات و نهادهای متبوع خود بپردازد.

در اینجا باید گفت پروانه ای تحت عنوان پروانه وکالت بین الملل وجود ندارد و کسانی که به وکالت بین المللی از سوی اشخاص حقوقی می پردازند در واقع نماینده حقوقی هستند و وکلایی که از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی در پرونده ها و دعاوی بین المللی وکالت می کنند نیز تحت عنوان وکیل بین المللی شناخته می شوند.

معمولا زمانی برای اشخاص، موضوع وکالت بین المللی اهمیت پیدا می کند که با موضوعات و مسائل حقوقی بین المللی مواجه شوند.موضوعات بین المللی شامل موضوعاتی مانند: تجارت خارجی، تنظیم قراردادهای بین المللی، اختلافات حقوقی زوجین با تابعیت متفاوت، مهاجرت، پناهندگی، اخذ ویزا و سایر موضوعات بین المللی می شود که در مراجع قانونی بین المللی، مورد رسیدگی واقع می شوند.

شرایط عضویت در کانون وکلای بین المللی

یک وکیل دارای پروانه وکالت از هر کشوری، می تواند با داشتن شرایط و صلاحیت لازم، جهت عضویت در کانون وکلای بین المللی اقدام نماید.

کانون یا اتحادیه وکلای بین المللی (International Bar Association) با نام اختصاری (IBA) با عضویت وکلاء، متخصصان بین المللی حقوقی، کانون های وکلاء و انجمن های حقوقی از سال 1947 میلادی، مشغول به فعالیت است.

کانون وکلای بین المللی

دفتر مرکزی این اتحادیه در لندن، قرار دارد و دفاتر منطقه ای آن در سئول، واشینگتن، و سائوپائولو قرار دارند. افراد می توانند از دو روش به عضویت اتحادیه وکلای بین المللی دربیایند:

  • عضویت کامل (Full IBA Membership)
  • عضویت عمومی (General IBA Membership)

واجدین شرایط، با مراجعه به سایت اتحادیه کانون وکلای بین المللی به آدرس الکترونیک  http://www.ibanet.org می توانند با ثبت نام در سایت و تکمیل فرم های عضویت و پرداخت هزینه های لازم، جهت عضویت در کانون اقدام نمایند.

وکلای متخصص در حوزه بین الملل با عضویت در این سایت می توانند فعالیت خود را در حوزه بین الملل توسعه دهند و از طریق ارتباط با وکلای دیگر، اطلاعات خود را بالا ببرند و از مزایای این عضویت در مواردی مانند: تخفیف حضور در کنفرانس های بین المللی کانون استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان وکیل بین المللی شد؟

ویژگی های وکیل بین المللی

وکلایی که پروانه وکالت پایه یک دارند، می توانند با داشتن دانش کافی و شرایط لازم، تحت عنوان وکیل بین المللی فعالیت داشته باشند.

یک وکیل بین المللی، علاوه بر دانش تخصصی در زمینه موضوعات و قوانین مربوط به دعاوی بین المللی به اصول و قوانین حقوق بین الملل نیز تسلط دارد و در مورد موضوعات فراملیتی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی، تخصص و تسلط کافی دارد. وکیل بین المللی، می تواند پرونده های بین المللی را حل و فصل کند و از حقوق موکلش به خوبی دفاع کند.

از ویژگی های دیگر وکیل بین الملل این است که حداقل به دو زبان زنده دنیا یا بیشتر و زبان انگلیسی، مسلط است تا بتواند در مراجع حقوقی بین المللی به طرح و رسیدگی پرونده بپردازد و بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

همچنین وکیل بین المللی با مطالعه منابع حقوق بین الملل، می تواند تعارض محاکم و قوانین را تشخیص دهد و از این طریق متوجه شود، کدام قانون یا کدام محکمه برای طرح دعوای مد نظر او صلاحیت لازم را دارند.

وکیل بین الملل

ضرورت مراجعه به وکیل بین الملل

با توجه به اینکه دعاوی بین المللی در حوزه های مختلفی مانند: جرائم بین المللی، حقوق بین الملل خصوصی و … مطرح می شود و هرکدام از این پرونده ها در مراجع خاص خود مورد بررسی قرار می گیرد، طرح و پیگیری دعاوی مربوط به حوزه بین الملل باید به وکیل متخصص بین الملل سپرده شود.

وکلای بین المللی با ارائه خدماتی مانند: تنظیم لوایح و دادخواست ها به زبان انگلیسی، و طرح دعاوی در سطح بین المللی، ترجمه قراردادهای بین المللی، مشاوره و تنظیم قراردادهای بین المللی، مشاوره در زمینه مهاجرت یا ممنوع الخروجی، ارجاع پرونده به داوری، پیگیری پرونده در مراحل مختلف و بسیاری از امور حقوقی دیگر به موکل خود در جهت احقاق حق او یا انجام امور حقوقی در سطح بین المللی کمک می کنند.

بنابراین ضرورت دارد در زمان بروز مشکلات مربوط به موضوعات حقوقی بین المللی به یک وکیل بین الملل مراجعه نمایید و از او مشورت بگیرید. در صورت وجود هر سوال و ابهامی در زمینه دعاوی بین المللی و موضوعات مربوط به آن، می توانید با گروه وکلای حامیان عدالت در ارتباط باشید.

گروه وکلای حامیان عدالت با همراهی بهترین وکلای تهران به صورت تخصصی با ارائه انواع خدمات حقوقی و حل و فصل انواع دعاوی در خدمت شما عزیزان می باشد.

تلفن های تماس و مشاوره با وکیل بین المللی:

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵   ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰   ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱

وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری