بهترین وکیل امور بانکی تهران ‏

بهترین وکیل امور بانکی تهران ‏

منظور از وکیل امور بانکی تهران چیست؟

منظور از وکیل امور بانکی تهران یکی از وکلای دادگستری است که دارای تخصص علمی و سوابق موفق در زمینه حقوق بانکی باشد. هم اکنون وکلای دادگستری دارای پروانه وکالت معتبر ممکن است عضو کانون های وکلای دادگستری و یا مرکز وکلا و مشاورین حقوقی قوه قضاییه باشند. نام و مشخصات پروانه وکالت وکلای دارای صلاحیت، در سامانه اینترنتی عدل ایران که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت می کند، قابل جست و جو می باشد.

در حقوق ایران محدودیت خاصی برای وکلای دادگستری جهت شرکت در انواع دعاوی وجود ندارد. بنابراین یک وکیل دادگستری ممکن است وکالت در پرونده های گوناگون جنایی و حقوقی را قبول کند. با این حال حقوق بانکی یکی از شاخه های نوظهور دانش حقوق به شمار می رود که برخی از دانشگاه های عالی، مدرک کارشناسی ارشد و دکتری این رشته را ارائه می کند.

همچنین بسیاری از کانون های وکلای دادگستری پس از احراز صلاحیت علمی و عملی وکلای با سابقه، مدرک وکالت تخصصی در زمینه دعاوی بانکی را به آنان اعطا می کنند. در این نوشتار ضمن بررسی شرایط وکیل امور بانکی تهران، برخی از مهمترین وظایفی که وکلای بانکی بر عهده دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.

وکلای متخصص در رشته حقوق بانکی

شرایط وکالت توسط وکیل امور بانکی تهران

حقوق بانکی از جمله شاخه های فنی حقوق به شمار می رود که تنها درصد کمی از وکلا به شیوه تخصصی آن را دنبال می کنند. پیش از آنکه شرایط قانونی لازم برای وکیل امور بانکی در تهران را بررسی کنیم، نخست ضروری است بدانیم، وکیل امور بانکی تهران معمولاً در چه پرونده هایی وکالت می کند:

  • پرونده های مربوط به روابط بانک با مشتریان؛ بخش قابل توجهی از پرونده های وکلای امور بانکی مربوط به روابط بانک با مشتریان آنها است. بانک ها در ابعاد گوناگون مثل تجهیز منابع و اعطای تسهیلات، ممکن است با مشتریان خود به اختلاف بر بخورند. وکیل امور بانکی تهران ممکن است وکالت بانک یا طرف دعوای او را به عهده بگیرد. وکیل به نمایندگی از بانک یا شخص طرف دعوای در محاکم دادگستری حضور پیدا کرده و اظهارات خود را به نمایندگی از موکل بیان نمایند.
  • پرونده های مربوط به روابط بانک با دولت؛ یکی از انواع دعاوی که ممکن است وکیل امور بانکی وکالت در آن را به عهده بگیرد، دعاوی مربوط به اختلافات بانک با دولت است. بانک ها قانوناً مکلف به رعایت قوانین و بخشنامه هایی می باشند که توسط دولت به آنها ابلاغ می شود. در صورتی که بانک بخواهد نسبت به تصمیم یک اداره یا سازمان دولتی اعتراض کند، رسیدگی به موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهد بود.
  • دعاوی مربوط به روابط بانک ها با یکدیگر؛ از جمله دیگر پرونده هایی می باشد که ممکن است توسط وکلای امور بانکی پیگیری شود. به این دعاوی معمولاً در هیات های رسیدگی مستقر در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی می شود.

تعهدات پولی و مالی

بررسی ویژگی های بهترین وکلای امور بانکی در تهران

وکیل امور بانکی تهران علاوه بر داشتن پروانه وکالت معتبر می بایست شرایط زیر را نیز داشته باشد:

  • تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق بانکی یا سایر رشته های تحصیلی مرتبط؛ بدون تردید فعالیت در حیطه امور بانکی برای وکلای مستلزم داشتن مطالعات گسترده و همچنین آشنایی با اصطلاحات و شیوه های تخصصی بانکی است. یکی از نکات مثبت در انتخاب بهترین وکیل امور بانکی تهران، داشتن تحصیلات علمی و تخصصی در زمینه حقوق بانکی است.
  • داشتن مدرک وکالت تخصصی؛ یکی دیگر از ویژگی های وکیل امور بانکی، داشتن مدرک وکالت تخصصی در دعاوی بانکی است. همانطور که اشاره شد این مدرک توسط کانون های وکلا، به وکلای متخصص در زمینه دعاوی بانکی اعطا می شود.
  • از جمله دیگر شرایط لازم برای تشخیص صلاحیت وکیل امور بانکی، بررسی سوابق کاری آن وکیل می باشد. امروزه نام و مشخصات دفتر وکالت و تاریخ انقضای پروانه وکالت همه وکلای دادگستری در سامانه اینترنتی عدل ایران در دسترس عموم قرار دارد. همچنین برای پیدا کردن مشخصات وکلای دادگستری می توان به سامانه های اینترنتی مربوط به کانون های وکلای دادگستری مراجعه نمود.

وکالت در دعاوی مالی

نکات حقوقی در خصوص استفاده از خدمات وکیل امور بانکی تهران

در ادامه به برخی از مهمترین نکات حقوقی در رابطه با استفاده از خدمات وکیل امور بانکی تهران اشاره خواهیم داشت:

  • امروزه علاوه بر خدمات حقوقی وکالت در دعاوی، خدمات دیگری مثل مشاوره حقوقی، تنظیم و نگارش دادخواست و … توسط وکلای دادگستری ارائه می شود. وکلای دادگستری در ازای خدمات خود حق الوکاله و حق المشاوره دریافت می کنند. میزان حق الوکاله و حق المشاوره مطابق با توافق وکیل و موکل تعیین می شود. در صورتی که وکیل و موکل در مورد میزان حق الوکاله توافق نکرده باشند، حق الوکاله وکیل مطابق با رای دادگاه و بنابر تعرفه قانونی حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه ایاب و ذهاب وکلای دادگستری تعیین می شود.
  • سپردن وکالت در دعاوی حقوقی به وکیل امور بانکی تهران، مستلزم تنظیم قرارداد مالی وکالت با وکیل می باشد. در قرارداد وکالت، حقوق و تعهدات هر یک از طرفین وکیل و موکل تعیین می شود. همچنین در مورد میزان حق الوکاله و شیوه پرداخت آن نیز توافق می شود.

بیشتر بخوانید: مسئولیت ضامن در امور بانکی

گروه وکلای حامیان عدالت با حضور وکلای متخصص در امور بانکی آماده ارائه انواع خدمات حقوقی می باشد. برای سپردن وکالت در دعاوی، مشاوره حقوقی و تنظیم لوایح قضایی می توانید با وکلای متخصص این گروه در تماس باشید. برای ارتباط با وکلای گروه حامیان عدالت کافی است به نشانی اینترنتی hamyanedalat.com وارد شوید.

تماس و  کسب اطلاعات از وکیل  – حامیان عدالت :

(۱۰ خط ) 02126702518📞  02122894819 📞 

مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری