ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب

ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب

حجاب از منظر قانون

یک سوالی که ممکن است بسیاری از افراد با آن مواجه شوند این است که قانون حجاب چیست. در نظر داشته باشید که موضوع حجاب اجباری در ۱۸ مرداد ۱۳۶۲ در داخل کشور ایران مطرح شد. این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی مطرح گشته و توسط قانون مجازات اسلامی نیز تصویب گردید.

در نظر داشته باشید که این موضوع مخالفان و موافقان بسیار زیادی داشت. قانون اساسی رکن بسیار مهمی در هر کشور می‌ باشد و قسمت مهمی از تدوین و تصویب قوانین موجود در مجلس شورای اسلامی است. موافقت با این قوانین و اجرای آن یک امر ضروری برای تمام افراد جامعه محسوب می‌ شود‌. طبق اصل ۷۱ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی می‌ تواند در تمام مواضع قانون تصویب کند. همچنین بر اساس ماده ۷۲ قانون اساسی مجلس نباید قوانینی وضع کند که با مذهب رسمی کشور مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: قانون حجاب در قانون اساسی

حال با ما همراه باشید تا در رابطه با ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. به این صورت می توانید با جزئیات این موضوع بیشتر آشنا شوید.

بررسی ماده قانون در خصوص ضرورت رعایت حجاب

در این قسمت می‌ خواهیم به بررسی ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب بپردازیم. طبق ماده ۶۳۸ در کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۷۵ مصوب شد، اگر فردی در اماکن عمومی به صورت علنی عمل حرامی انجام دهد باید به ۱۰ روز تا دو ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردد‌.

ضرورت رعایت حجاب

حال اگر فردی یک عملی که نفس آن عمل مجازات ندارد اما عمل وی می‌ تواند سبب جریحه دار شدن عفت عمومی شود بپردازد به ۱۰ روز تا دو ماه حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در سال ۱۳۹۹ تبصره این ماده‌ ها تغییر یافت و در رابطه با جزای نقدی بی‌ حجابی نیز موضوعاتی عنوان شدند.

دانستن ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب برای افراد مخصوصا بانوان بسیار اهمیت دارد. زنانی که بدون حجاب شرعی در محیط‌ های عمومی و معابر حضور پیدا می‌ کنند علاوه بر ۱۰ روز تا دو ماه حبس باید جزای نقدی ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون ریال نیز بپردازند. البته در متن این ماده به صورت مستقیم و صریح به مسئله بی‌ حجابی پرداخته نشده است. اما در رابطه با عواملی که عمل حرام هستند موضوعاتی عنوان شده اند که افراد باید به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال روزه‌ خواری یکی از این موارد می‌ باشد.

بررسی یک نکته مهم در رابطه با ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب

دانستن ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب اهمیت زیادی دارد. در نظر داشته باشید که بی‌ حجابی جزو جرایم مشهود به حساب می‌ آید و نیرو های انتظامی باید در همان لحظه برای مقابله با آن اقدام کنند. اگر افراد انتظامی همان لحظه اقدام نکنند نمی‌ توانند بدون دستور قضایی اقدامی در برابر فرد انجام دهند. در ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و نهی کنندگان از منکر نیز عناوینی عنوان شده است.

یکی از این وظایف پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است. حجاب اجباری در ایران مسئله‌ ای می‌ باشد که در سال‌ های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است. همچنین به عنوان یکی از مسائل چالش برانگیز در کل کشور عنوان می‌ شود. با رعایت قوانین و مقررات افراد می‌ توانند به راحتی از ایجاد مشکل در کشور جلوگیری کنند. همچنین به مجازات‌ های سنگین دچار نشوند. هدف قانونگذار برای مجازات افراد بی‌حجاب این است که قبح اجتماعی رفتار آن ها نریخته و این عمل در جامعه رواج پیدا نکند.

ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب

هر کسی که شرم و حیای یک جامعه را دچار مشکل و اختلال کند مجرم است و باید با او برخورد شود. در نظر داشته باشید که این افراد منافی عفت نامیده می‌ شوند و باید دچار مجازات شده تا دیگر آن عمل را تکرار نکنند. در نظر داشته باشید اگر عمل در پیش اکثریت شهروندان یک جامعه قبیح شناخته شده و برخلاف آداب و رسوم و عقاید آن ها باشد شرم آور است و منافی عفت شناخته می‌ شود. البته تشخیص این موضوع نیز بر عهده قاضی محکمه می‌ باشد. در نظر داشته باشید که قانونگذار با وضع قوانین سبب شده است که عمل خلاف مجازات داشته باشد. همچنین افراد می‌ توانند از نظر قانونی آن را پیگیری کنند.

جمع‌ بندی در رابطه با ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب

حال ممکن است بسیاری از افراد در رابطه با ماده قانونی در خصوص ضرورت رعایت حجاب دچار مشکل شوند. همچنین مجازات‌ هایی برای آن ها در نظر گرفته شوند. این افراد مطمئناً دچار نگرانی شده و به دنبال راهکار هایی هستند تا خود را از این وضعیت نجات دهند. در نظر داشته باشید که مجموعه وکلای حامیان عدالت همواره در کنار شما هستند و می‌ توانند شما را در این زمینه یاری کنند. شما در صورت هرگونه مشکل و سوال می‌ توانید به این وکلا مراجعه کرده و اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

این وکلای با تجربه در زمینه‌ های گوناگون سبب می‌ شوند تا افراد بدون هیچ مشکلی بتوانند برنده میدان شوند. در نظر داشته باشید شما باید وکیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با توجه به اتفاق افتاده روند دادرسی خود را سریع تر کنید.

ضرورت رعایت حجاب

مهم ترین رکنی که شما باید انجام دهید قرار دادن مدارک و اسناد درست و صادقانه به وکیل می‌ باشد. وکیل با این اسناد می‌ تواند نتایج بسیار خوبی برای شما رقم بزند. تمام وکلای مجموعه حامیان عدالت با سابقه طولانی که در پرونده‌ های مختلف دارند توانستند نیاز افراد را به خوبی برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: حجاب زن یائسه

همچنین همواره برنده میدان شوند. پس شما بدون نگرانی می‌ توانید پرونده و مشکلات خود را به دست این وکلای با سابقه و خوشنام سپرده و از نتیجه کار شگفت زده شوید. تنها کافیست به این افراد اعتماد کنید. این وکلا با دانستن دقیق تمام قوانین و ماده های موجود می توانند به بهترین نحو ممکن شما را در این زمینه یاری کنند.‌همچنین می توانند از این قوانین به نفع شما استفاده کنند

تماس و  کسب اطلاعات از بهترین وکیل تهران – حامیان عدالت :

(۱۰ خط ) 02126702518📞  02122894819 📞

بدون دسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری