اهمیت وجود سامانه ابلاغ الکترونیکی

سامانه ابلاغ الکترونیکی

مقدمه

سامانه ابلاغ الکترونیکی به منظور رسیدگی به شکایات مردم و همچنین کاهش مراجعه دو طرف دعوا دایر شده است. این سامانه توانسته سرعت فرآیند دادرسی را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد. سامانه ابلاغ الکترونیکی توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دایر شده است. این سامانه توانسته کار افراد را بسیار راحت‌ تر کند. البته افراد ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و احراز هویت شوند. احراز هویت غیرحضوری ثنا یک روش بسیار عالی برای ثبت نام در این سامانه می‌ باشد.

زمانی که افراد در سامانه ثنا ثبت نام کردند و احراز هویت شدند، می‌ توانند از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی تمام ابلاغیه ها و پیوست‌ های آن را در حساب کاربری خود مشاهده کنند. افراد می‌ توانند به صورت آنلاین به این پیوست‌ ها دسترسی پیدا نمایند. سپس به راحتی ابلاغیه خود را مشاهده کنند. این ویژگی سبب شده است تا افراد بتوانند در سریع‌ ترین زمان ممکن کار های خود را پیگیری کرده و به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام سامانه ثنا برای افراد خارج از ‏کشور

سامانه ابلاغ الکترونیکی مزایای زیادی دارد. در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت. امکانات سامانه ابلاغ الکترونیکی بسیار متنوع می‌ باشند. شما می‌ توانید مواردی مانند دادنامه‌ ها، قرار نهایی، رسیدگی، رفع نقص، تجدید نظر، دادخواهی‌ ها، اجرایی‌ ها، تصمیم نهایی، تعیین مهلت جهت انجام فرآیند رسیدگی و فرجام‌ خواهی را در این سامانه به راحتی مشاهده نمایید. دیگر نیازی نیست که به دادگاه مراجعه کرده تا بتوانید روند کار خود را پیگیری کنید.

سامانه ابلاغ الکترونیکی

شما به راحتی درون منزل و با چند کلیک می‌ توانید به صورت کاملاً آنلاین از نتایج پرونده خود مطلع شوید. همچنین شما از طریق این ابلاغیه می‌ توانید پیوست‌ های موجود را دریافت کرده و آن ها را چاپ کنید. شما می‌ توانید در میان ابلاغیه های خود به جستجو پرداخته و بر اساس شماره، ابلاغیه مورد نظر را پیدا کرده و از تمام امکانات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

بررسی اهداف سامانه ابلاغ الکترونیکی

اهداف سامانه ابلاغ الکترونیکی بسیار متنوع می‌ باشند. مهم‌ ترین هدف این سامانه خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم است تا مردم بتوانند تمام ابلاغیه های خود را در سریع‌ ترین زمان ممکن مشاهده کنند. یکی از مزایای مهم این طرح احترام به حریم خصوصی افراد می‌ باشد. تنها خود فرد می‌ تواند به ابلاغیه دسترسی داشته باشد. هیچکس دیگری غیر از او نمی‌ تواند از موضوع این ابلاغیه ها آگاه شود. در زمان‌ های گذشته مامور ابلاغیه با لباس مخصوص به منزل اشخاص مراجعه می‌ کرد. سپس ابلاغیه را به صورت حضوری تحویل می داد. زمانی که شخص در منزل حضور نداشت ابلاغیه را به شخصی که در منزل حضور داشت تحویل داده و وظیفه خود را به پایان می رساند.

این کار ممکن بود مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. مهم‌ ترین مشکل این کار نرسیدن ابلاغیه به دست صاحب اصلی اش بود. در این شرایط فرد می توانست ادعا کند که ابلاغیه ای به دستش نرسیده است. اما امروزه افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌ توانند به راحتی ابلاغیه خود را دریافت کنند. این افراد می‌ توانند با یک سیستم و یک گوشی تلفن همراه اوراق خود را دریافت کرده و آن ها را در صورت تمایل چاپ کنند.

اهداف سامانه ابلاغ الکترونیکی

به این صورت هیچ گونه بهانه‌ ای در رابطه با نرسیدن ابلاغیه نخواهند داشت. مزایای دیگر این سامانه کاهش هزینه‌ ها می‌ باشد. افراد می‌ توانند به راحتی از ابلاغیه خود آگاهی پیدا کرده و دیگر هزینه‌ های سنگین برای رفت و آمد به دستگاه های قضایی را نپردازند. همچنین این روش توانسته است از لغزش‌ ها و حواشی های موجود کم کند. هر چقدر طرفین دعوا همدیگر را کمتر مشاهده کنند اصطکاک و مشکل نیز کاهش پیدا می‌ کند.

تاریخچه این سامانه

افراد از سال ۱۳۹۵ توانستند از سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی استفاده کنند. این سامانه همانطور که عنوان شد توسط قوه قضاییه شکل گرفته و توانسته است روند دادخواهی را سریع تر کند. طرفین توانستند به راحتی و با سرعت بسیار زیادی از ابلاغیه‌ ها آگاه شده و روند پرونده خود را سریع تر در پیش بگیرند.

در نظر داشته باشید که ثبت نام در این سامانه بسیار مهم است.‌ شما باید به درستی تمام مراحل ثبت نام در این سامانه را انجام دهید. به این صورت می توانید از مزایایی که در بالا عنوان شد به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و به نتیجه دلخواه تان برسید.

جمع‌ بندی در رابطه با سامانه ابلاغ الکترونیکی

حال که با مزایای سامانه ابلاغ الکترونیکی آشنایی پیدا کردید می‌ توانید به بهترین نحو ممکن از این ویژگی عالی استفاده کنید. اگر خود در این زمینه نیز اطلاعاتی ندارید می‌ توانید به مجموعه وکلای حامیان عدالت مراجعه کرده و از کارشناسان خبره این مجموعه کمک بگیرید تا بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

بسیاری از افراد با استفاده از وکلای کارکشته می‌ توانند روند پرونده خود را پیگیری نمایند. سپس از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی از نحوه رسیدگی به پرونده شان آگاهی پیدا کنند‌. شما می‌ توانید به این ترتیب از نحوه رسیدگی وکلای خود آگاهی پیدا کرده و با مشاهده ابلاغیه های متنوع از روند دادرسی دادگاه خود اطلاع پیدا کنید.

سامانه ابلاغ الکترونیکی

وکلای کارکشته حامیان عدالت با تجربه بسیار بالا

در نظر داشته باشید که وکلای کارکشته حامیان عدالت با تجربه بسیار بالایی که در امر رسیدگی به پرونده‌ های حقوقی دارند می‌ توانند به راحتی رای دادگاه را به نفع شما تمام کنند. البته شما نیز باید به این وکلا اعتماد کرده و مدارک درست و قابل اعتمادی در اختیار آن ها قرار دهید.

این وکلا با تجربه بسیار زیادی که در دادگاه‌ های مختلف داشتند و همچنین تسلط کامل بر تمام مفاد قانونی به راحتی می‌ توانند شما را در این زمینه کمک کرده و به اهداف تان برسانند. شما بدون استخدام وکلای با تجربه نمی‌ توانید در دادگاه‌ ها حرف خود را اثبات کنید. پس بهتر است از این ابزار بسیار عالی بهره برده تا نتیجه مورد نظر خود را به دست بیاورید.

تماس و  کسب اطلاعات از بهترین وکیل پایه یک – حامیان عدالت :

(۱۰ خط ) 02126702518📞  02122894819 📞 

بدون دسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری