الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده

الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده

دعوای الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده شامل موارد مختلفی همچون املاک، خودرو، زمین و… می شود که برای انجام این عمل فردی خبره و آگاه به قوانین و ماده های اسلامی را باید انتخاب کنید تا تمامی نکات را برای شما به صورت شفاف و واضح بازگو کند.

بهترین فرد برای انجام امور حقوقی و… الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده، وکیل های دادگستری می باشند که با آگاهی کامل از حقوق شما دفاع می کنند، برای مشاوره با وکیل ملکی پایه یک دادگستری هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید.

همه چیز درباره الزام به تنظیم سند

همانطور که می دانید دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران دارای قانون نامه ای می باشد که با دارا بودن چندین هزار ماده تمامی قوانین را به صورت کامل برای افراد شرح داده اند. تسلط کافی و آگاهی کامل بر تمامی ماده های قانون نامه برای تمامی افراد ممکن نمی باشد و همچنین برخی از ماده ها به صورت پیچیده نوشته شده اند که ارزیابی آن برای افراد سخت می باشد.

بیشتر بخوانید: الزام به تنظیم سند رسمی از طرف فروشنده

وکیل های پایه یک دادگستری ها با سابقه چندین سال آموختن دروس حقوقی به تمامی ماده های قانون نامه آگاهی کامل دارند که برای انجام امور حقوقی، کیفری، شکایت ها و… برای کمک به افراد آماده می باشند.

الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده یکی از نمونه دعواها می باشد که برای حل اختلافات و.. در دادگستری پیگیری می شود و باید فردی مجرب همچون وکیل را که به تمامی ماده ها آگاه است، انتخاب نمایید تا در این حوزه به شما کمک کند.

ما در این قسمت مقاله ای برای آشنایی بیشتر شما با دعوای الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده به صورت شفاف طراحی کرده ایم، پس تا انتها با ما همراه باشید. توجه کنید که متون ذکر شده سخنان ارزشمند وکیل پایه یک دادگستری می باشد.

الزام به تنظیم سند و فوت

الزام به تنظیم سند چیست؟

اغلب در معامله ها مشاهده می کنیم که طرفین پس از رسیدن به توافق نسبت به نوشتن مبایعه نامه اقدام می کنند که قراردادی با مفاد مختلف در بین طرفین با حضور شاهد می باشد تا معامله صورت بگیرد و سپس به محضر برای رسمی کردن مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: ارکان دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

بررسی مفاد و اصول درج شده در قرارداد طرفین:

  • تعیین زمان اقساط برای خریدار و ذکر خسارت و فسخ در صورت انجام تعهدات
  • تعیین زمان جهت ارائه مال در موعد مقرر و ذکر خسارت در صورت تاخیر در زمان ارائه

توجه کنید در صورت اینکه هر یک از طرفین به اصول پایبند نباشند، فرد مقابل می تواند با داشتن مدرک از او شکایت کند. در عصر کنونی بسیار شاهد هستیم که پس از انعقاد قرارداد یکی از طرف های قرارداد یا هر دو طرف نسبت به مفاد قرارداد بی تفاوت می باشند که خواهان فسخ قرارداد هستند.

در این صورت اگر خریدار مبلغی یا مبالغی را به فروشنده پرداخت کرده باشد و فروشنده نسبت به رسمی کردن قرارداد در زمان موعد در محضر حاضر نشود، خریدار می تواند نسبت به او شکایت کند و از او خسارت دریافت نماید.

الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده 

الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده 

بسیاری از افراد گمان می کنند در صورتی که فرد فروشنده قبل از موعد مقرر برای رسمی کردن قرارداد در محضر فوت کند، قرارداد نیز فسخ می شود. باید عرض کنیم که این گمان کاملا اشتباه می باشد و فرد خریدار باید وراث فروشنده فوت شده را در دادگاه بخواهد تا قرارداد را رسمی کنند.

توجه داشته باشید که فرد وراث باید دارای گواهی وراثت باشد تا بتواند به جای فروشنده نسبت به رسمی کردن قرارداد اقدام نماید. دعوای الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده همانند سایر دعاوی کیفری، حقوقی و.. دارای شرط هایی است تا حکم دادگستری صورت گیرد که در ادامه این قسمت از مطلب با این شرط ها آشنا میگردیم پس با ما همراه باشید.

بررسی شرایط طرح دعوای الزام به تنظیم سند در صورت فوت فروشنده:

  • اولین شرط که به عنوان اصلی ترین شرط ها شمرده می شود، وجود قرارداد قانونی صحیح بین طرفین می باشد.
  • در صورتی که قرارداد دارای مفاد قانونی که در قبل ذکر شد، نباشد یا طبق خواسته یکی از طرفین با داشتن اختیارات قانونی قبل از طرح دعوا، قرارداد فسخ شده باشد، امکان طرح دعوا وجود ندارد.

طرح دعوای الزام به تنظیم سند یا توجه به شروط

لازم به یادآوری است که در برخی از قراردادها در بین طرفین، زمان رسمی کردن قرارداد در محضر تعیین نشده است که طرفین در هر بازه زمانی که بخواهند می توانند این امر را انجام دهند و در صورت حضور هر یک از طرفین، طرف دیگر می تواند نسبت به طرح دعوای الزام به تنظیم سند اقدام نماید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر فرد فروشنده فوت شده باشد و ملک به صورت رسمی به نام فرد فوت شده نباشد و به نام شخص دیگری باشد، در این زمان علاوه بر وراث فروشنده وجود مالک رسمی نیز الزامی می باشد.

آشنایی با چگونگی اجرای رای در خصوص نحوه الزام فروشنده به تحویل ملک:

پس از اینکه رای الزام به تنظیم سند قطعی شد و صادر گردید، دادگاه به خوانده یا خواندگان که وراث فروشنده و مالک رسمی ملک می باشد ابلاغ می کند تا طی ده روز پس از دریافت ابلاغیه نسبت به انتقال سند به خریدار در محضر حاضر شوند.

اما اگر پس از گذشت زمان مقرر شده خوانده یا خواندگان در محضر حضور به عمل نیاورند، به تقاضای سر دفتر اسناد رسمی، نماینده دادگاه در محضر حاضر می شود و ملک را به خریدار منتقل می کند.

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل ملکی

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

الزام به تنظیم سند رسمیملکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری