وکیل برای خانواده جانباز

وکیل برای خانواده جانباز

احتمالا در جریان هستید که جانبازان و خانواده ی شهدا در ایران دارای حقوق و مزایای مشخصی هستند. این افراد و خانواده های آنها به پاس خدماتی که در دوران جنگ و یا در هنگام خدمت در نهادهای نظامی، از این مزایا برخوردار می شوند تا شرایط زندگی اندکی برایشان آسان تر شود. برای پیگیری فرآیندهایی مانند معافیت سربازی خانواده های جانبازان و غیره، نیاز به کمک گرفتن از یک وکیل خواهد بود. وکیلی که نسبت به حقوق جانبازان آگاهی داشته باشد و بتواند مشاوره ی دقیق و درستی در این زمینه به آنها بدهد.

یکی از توصیه های همیشگی به خانواده های این افراد داشتن وکیل است، به ویژه در شرایطی که نیاز به احراز جانبازی وجود داشته باشد و یا بخواهند برای معافیت سربازی خود و یا یکی از اعضای نزدیک خانواده  توسط وکیل معافیت سربازی اقدام کنند. در این شرایط، داشتن یک وکیل خوب اهمیت بسیاری دارد.

احراز جانبازی چیست؟

 منظور از احراز جانبازی شرایطی است که فرد جانباز برای برخورداری از حقوق و مزایای بنیاد شهید و امور جانبازی، قصد تشکیل پرونده در این سازمان را داشته باشد و یا مشکلی پیش آمده و از او درخواست کرده باشند که برای احراز جانبازی خود اقدام کند.

برای احراز جانبازی به طول کلی این مدارک نیاز است:

  • گواهی مجروحیت معتبر
  • مدارک درمان همزمان با مجروحیت و معتبر

درواقع برای تشکیل پرونده جانبازی نیاز به مدارک محل سکونت، فرم تعهد عدم تشکیل پرونده، کپی شناسنامه ی ایثارگر، کپی کارت ملی، مدارک درمانی، صورت جلسه سانحه، رای کمیسیون یگان اعزامی، گواهی مجروحیت یا صورت صانحه، فرم احراز، سه قطعه عکس و یه پوشه با نام و نام خانوادگی و کد ملی ایثاگر است.

این مدارک در سامانه ی سجایا بارگزاری شده و برای کمیسیون احراز، ارسال می شوند. در نهایت با انجام بررسی های مورد نیاز و تکمیل نقص مدارک پرونده، در صورتی که مدارک ارسالی تایید شوند، آنگاه پرونده به کمیسیون پزشکی منتقل می شود تا پزشکان درصد جانبازی را تعیین نمایند.

احراز جانبازی توسط وکیل جانبازی

این شرایط برای مواقعی است که فردی قصد تشکیل پرونده در بنیاد شهید و امور جانبازان را داشته باشد و با توجه به مدارک مورد نیاز و مراحلی که در ادامه باید طی شود، کمک گرفتن از یک وکیل پیشنهاد می شود.

درواقع هنگامی که قصد انجام چنین کاری را داشته باشید یکی از مهمترین اقدامات شما باید این باشد که برای پیدا کردن یک وکیل خوب اقدام کنید. ممکن است اوضاع طوری که تصور می کردید پیش نرود که در این شرایط حضور یک وکیل می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین ممکن است هنوز کاملا مطمئن نباشید که بعد از طرح دعوی باید چه کار کنید یا اصلا چطور باید چنین دعوایی را مطرح کرد که مسلما در این زمینه نیز به مشاوره با وکیل نیاز خواهید داشت. حتی اگر اطلاعات کافی داشته باشید هم، کمک گرفتن از یک وکیل انتخاب خوبی خواهد بود تا از مسیری که در پیش گرفته اید، مطمئن باشید. برای اعتراض به تصمیم گرفته شده توسط مقام های مسئول نیز مشاوره با یک وکیل ضروری است.

درخواست برای دریافت مزایای معلولیت از طریق بنیاد شهید می تواند یک فرایند طولانی و خسته کننده باشد. داشتن وکیل برای حرکت در هزارتوی قانونی می تواند سختی پیگیری پرونده را برای شما آسان تر کند. یک وکیل نمی تواند در روال تصمیم گیری مقام های مربوطه تاثیرگذار باشد اما قطعا مشاوره حقوقی از طرف او می تواند به شما کمک کند تا مزایای بیشتری را دریافت کنید. داشتن وکیل برای شما یک مزیت مهم است زیرا قوانین و مقررات مربوط به این مسائل، پیچیده هستند و درک آنها اغلب دشوار است.

نحوه یافتن وکیل برای جانبازان

وکیل برای جانبازان

بسیاری از وکلا هستند که در زمینه حقوق معلولین فعالیت می کنند، اما بهترین راه این است که وکیلی را پیدا کنید که در قوانین مربوط به معلولیت جانبازان، تخصص داشته باشد. منابعی وجود دارند که می توانند در این فرایند به شما کمک کنند.

وکیل برای معافیت سربازی خانواده ایثارگران

همانطور که بالاتر هم گفته شد، یکی دیگر از زمینه هایی که داشتن وکیل را برای خانواده های ایثارگران ضروری می کند در هنگامی است که یکی از اعضای خانواده قصد معافیت سربازی داشته باشد.

شرایط معافیت برای خانواده های ایثارگران و شهدا به طور کلی به موارد زیر تقسیم می شود:

  • معافیت فرزند جانبازان
  • معافیت اعضای خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان
  • معافیت یکی از برادران فرد جانباز در صورتی که خود او فرزند پسری نداشته باشد.
  • معافیت مردانی که با جانبازان زن ازدواج کنند (در صورتی که ازدواج دائم باشد.)
  • معافیت خود فرد جانباز در صورتی که دارای ده درصد جانبازی باشد.
  • معافیت فرزندی که یک جانباز او را به فرزندی قبول کرده باشد.

به معافیت مرتبط با خانواده های جانبازان و ایثارگران، معافیت ایثارگری گفته می شود.

اعضای خانواده ی جانباز با رسیدن به سن مشمولیت خدمت سربازی، می توانند با ارائه ی مدارد مورد نیاز، معاف شوند و اگر فرد شهید خود پسری نداشته باشد، برادرش می تواند با ارائه ی مدارک مربوطه، معافیت خود را دریافت نماید. فرزند خوانده ی افراد جانباز نیز می تواند معاف شود ولی اگر جانباز شخص دیگری را نیز به عنوان فرزند خوانده پذیرفته باشد، تنها یکی از آنها می تواند برای معافیت اقدام کند.

وکیل برای معافیت سربازی خانواده ایثارگران

مدارک مورد نیاز برای اقدام از طریق هر کدام از این موارد، متفاوت است و به گونه ای است که شرایط ادعا شده را ثابت نماید.قابل مشاهده است که قوانین مربوط به ایثارگری می توانند پیچیده باشند و قطعا برای موفقیت در پرونده های این چنینی نیاز به کمک گرفتن از یک وکیل خوب خواهید داشت.

البته به جز شرایط خاص و ویژه ای مانند احراز جانبازی و یا معافیت سربازی، در موارد حقوقی عادی نیز کمک گرفتن از یک وکیل به جانبازان توصیه می شود.

وکیل می تواند به جای آنها پیشبرد پرونده را به دست بگیرد و روال دادگاهی را طی کند و آنها را از حضور در روال سرسام آور پرونده های دادگاهی دور نگه دارد که برای این افراد بهترین گزینه است، حال این پرونده ی دادگاهی هر چیزی می تواند باشد مانند دعاوی ملکی، دعاوی حقوقی، دعاوی مالی و غیره.

وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری