وکیل اداره کار

وکیل اداره کار

اگر از افرادی هستید که در جستجوی یک وکیل اداره کار هستید، می توانید با مطالعه این مطلب که از سوی گروه وکلای حامیان عدالت ارائه می شود، با وکیل کار و وظایف و ویژگی های یک وکیل کار خوب آشنا شوید.

وکیل کار کیست؟

وکیل اداره کار، وکیلی است که به صورت تخصصی در حوزه دعاوی مربوط به اداره کار فعالیت دارد و به جهت دانش، تخصص و تجربه و اطلاعات خوبی که در مورد قوانین اداره کار، بیمه و بخش نامه های مربوطه و رویه مراجع رسیدگی کننده دارد، می تواند مشاوره و وکالت یک پرونده مربوط به دعاوی کار را بر عهده بگیرد و بسیار بهتر و سریع تر از سایر وکلا آن را پیگیری نماید.

یک وکیل اداره کار خوب باید بتواند با تکیه بر تجربه و تخصص خود، حق و حقوق ضایع شده کارگر را از کارفرما بگیرد و یا از حقوق کارفرما در برابر کارگر دفاع کند و پرونده را به بهترین شکل ممکن، حل و فصل نماید.

وکیل کار

وکیل کار می تواند از طرف کارگر وکالت کند و در مواردی مانند: دریافت حق و حقوق کارگر مانند: عیدی، بیمه، سنوات، حق اولاد و مسکن اقدامات لازم را انجام دهد.

وکیل کاری که به عنوان وکیل کارفرما انتخاب می شود، از حقوق کارفرما در برابر کارگر دفاع می کند و با بررسی پرونده موکل خود، بهترین تصمیم را برای کسب نتیجه مطلوب می گیرید و سعی می کند بهترین دفاع را از موکل خود در شعب اداره کار انجام دهد.

برخی افراد تصور می کنند هرکسی می تواند اقدامات حقوقی مربوط به دعاوی اداره کار را انجام دهد، در حالی که این تصور اشتباه است. افرادی که اطلاعات حقوقی لازم به دعاوی کار را ندارد، قطعا برای پیگیری پرونده های خود به یک وکیل خوب نیاز دارند.

دعاوی اداره کار

دعاوی اداره کار شامل دعاوی حاصل مشکلات و اختلافات بین کارگر و کارفرما می شود. به عنوان مثال: طرح دعوی در مورد بیمه بیکاری یا بیمه نکردن کارفرما از سوی کارگر از دعاوی کار است یا اینکه اگر قراردادی بین کارگر و کارفرما منعقد شود و در این قرارداد، قوانین وزارت کار رعایت نشود، کارگر می تواند نسبت به این قرارداد دعوایی را نزد مرجع صالح مطرح کند و از این طریق شکایت خود را اعلام کند.

دعاوی اداره کار

همچنین ممکن است، کارفرمایی که بدون اطلاع از قوانین وزارت کار با کارگر خود قرارداد می بندد، با کارگر به مشکل حقوقی بخورد و با توجه به مشکلات قرارداد، نیاز به طرح دعوی داشته باشد. به عنوان مثال هر قراردادی که منعقد می شود بر اساس م ۱۹۰ قانون مدنی باید شروطی داشته باشد که وجود این شروط در همه قراردادها ضروری است.

ماده ۱۰ قانون کار در مورد قراردادهای کاری، بیان می دارد: قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق دو طرف، باید حاوی این موارد باشد:

  • نوع کار، حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد
  • حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن
  • محل انجام کار
  • ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها
  • تاریخ انعقاد قرارداد
  • مدت قرارداد در صورتی که کار مدت معینی داشته باشد
  • موارد دیگر بر اساس اقتضای عرف و عادت شغل یا محل کار

وکیل اداره کار به دعاوی مربوط به روابط کارگر و کارفرما به خوبی آشناست و به حقوق هرکدام از این افراد نیز در قرارداد وزارت کار آشنایی دارد، به همین سبب می توانند به راحتی در حل و فصل این نوع پرونده ها کمک کند.

وکیل کار در تمام مراحل رسیدگی به پرونده موکل خود را همراهی می کند و مشاوره های لازم را برا کسب نتیجه بهتر به موکل ارائه می دهد و اقدامات لازم را نیز برای حل و فصل پرونده انجام می دهد.

افراد چه زمانی باید به وکیل کار مراجعه کنند؟

امروزه امکان پیگیری قانونی هر مشکلی برای همه افراد وجود دارد از جمله مشکلات کارگران و کارفرمایان. به مین جهت نهادهای نظارتی خاصی در این رابطه فعالیت دارند تا این روابط بر اساس قوانین مصوب کشور شکل بگیرد و در صورت بروز هر گونه تخلف و مشکلی هر کدام از طرفین بتوانند از طریق قانونی به احقاق حق خود بپردازند.

زمان مراجعه به وکیل کار

بنابراین در صورت وقوع هر نوع دعوای مربوط به روابط کارگر و کافرما، با توجه به اینکه همه افراد از قوانین و پیچیدگی های آن مطلع نیستند، بهتر است به یک وکیل متخصص اداره کار مراجعه داشته باشند تا پیگیری و انجام امور حقوقی مربوط به پرونده از طریق وکیل متخصص با سرعت و دقت بیشتری انجام شود

به عنوان یک مثال: اگر کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگران خود کوتاهی و اهمال داشته باشد، طبق قانون باید آن را جبران کند، در صورت عدم انجام این وظیفه، کارگر می تواند با مراجعه به یک  وکیل متخصص اداره کار از طریق قانونی برای پیگیری این موضوع اقدام کند.

توصیه می شود کارگر و کارفرما، قبل از نوشتن قراردادهای کاری حتی الامکان با یک وکیل در زمینه قرارداد مشورت کنند تا در آینده مشکلات حقوقی برایشان ایجاد نشود.

وکیل اداره کار در تهران

افرادی که نیاز به طرح دعاوی در زمنیه دعاوی مربوط به اداره کار را دارند و مشکلاتی در زمان انعقاد قرارداد کار داشته اند، حتما باید دقت داشته باشند که از یک وکیل باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت و راهنمایی بگیرند، تا از این طریق بتوانند از حقوق خود دفاع کنند و تا جای ممکن از ورود خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

وکیل اداره کار

افرادی که در تهران یا سایر شهرهای ایران به عنوان کارگر یا کارفرما، درگیر دعاوی اداره کار هستند و به دنبال انتخاب وکیل کار خوب هستند، می توانند با مراجعه به گروه وکلای حامیان عدالت و دریافت مشاوره از کارشناسان، بهترین وکیل تهران را برای رسیدگی به پرونده خود انتخاب کنند.

همچنین در صورت وجود هرگونه سوالی در این زمینه می توانید با ما تماس بگیرید. وکلای متخصص گروه وکلای حامیان عدالت به مراجعین محترم کمک می کنند تا از بهترین راه ممکن حق خود را بگیرند و از حقوق خود دفاع کنند.

تلفن های تماس جهت تماس و مشاوره با وکیل اداره کار

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری