دادخواست طلاق توافقی از طرف وکیل

دادخواست طلاق توافقی از طرف وکیل

در خصوص طلاق توافقی چه می دانید؟ امروزه و با گسترش ارتباطات و دنیای مجازی و نحوه تعامل افراد با هم همچنین گسترش فضای کسب و کار و آشنایی افراد از سطح روستا و شهر بیشتر شده است و گاهی افرادی با فاصله جغرافیایی زیاد از طرق مختلف با هم آشنا شده و گاهی اقدام به تشکیل زندگی مشترک می نمایند.

با توجه به اینکه در مدت محدود نمی توانند از علایق یکدیگر به خوبی آگاهی به دست آورند و پس از مدتی که از زندگی مشترکشان گذشت و همدیگر را شناختند و به این رسیدند که تفاهم بین آن‌ها وجود ندارد و نمی توانند با هم کنار آیند. در نتیجه تصمیم به جدایی می گیرند که این مسئله جدایی ممکن است در زندگی مشترک اقوام نزدیک نیز وجود داشته باشد و فقط مرتبط با افراد تازه آشنا شده با هم نیست. در این صورت مشورت جستن از یک وکیل طلاق توافقی می تواند بسیار راهگشا باشد.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به چه معناست؟ در مواردی که زن و شوهر به مرحله ای رسیده اند که تشخیص داده اند زندگی مشترک آن ها با مشکل مواجه شده است و نمی توانند با هم زندگی مشترک را ادامه دهند.

طلاق توافقی

بنابراین تصمیم به جدایی تحت عنوان طلاق توافقی می گیرند. با توجه به رضایت طرفین برای جدایی می خواهند که مراحل قانونی دادگاه و جداییشان در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. در این حالت طرفین می توانند بر سر مسائلی از جمله مهریه، حضانت، نفقه و … به توافق برسند تا در مراحل رسیدگی دادگاه مشکل و وقفه ای پیش نیاید. دادگاه هم به توافقات صورت گرفته مابین آن‌ها توجه نموده و آن را مد نظر قرار می دهد.

برای طلاق توافقی از طرف وکیل چه مدارکی لازم است؟

  • در ابتدای کار در جریان طلاق توافقی از طرف وکیل، با توجه به الکترونیک شدن ثبت دادخواست و اینکه طرفین خواهان می باشند باید طرفین دارای سامانه ثنا باشند تا بتوانند دادخواست ثبت نمایند.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوجین: به همراه درخواستی که از طرف دفاتر خدمات برای دادگاه ارسال می شوند باید کپی شناسنامه زوجین پیوست دادخواست باشد.
  • عقدنامه: یکی از مدارک لازم و ضروری برای ثبت دادخواست طلاق توافقی عقدنامه می باشد و در صورت نداشتن عقدنامه باید به دفتر خانه ای که عقد انجام شده مراجعه نمود و یک رونوشت را از آن تهیه و آن را به دفتر خدمات ارائه داد.

بیشتر بخوانید: طلاق توافقی در دوران عقد

  • گواهی امکان عدم سازش: یکی دیگر از مدارک مهم که بدون آن دادگاه رای صادر نمی نماید این گواهی است که باید با مراجعه به مراکز مشاوره خانواده طی برگزاری جلساتی مابین زوجین گواهی عدم امکان سازش برای آن‌ها صادر شود. این گواهی نیز به دفاتر خدمات ارائه شود تا ضمیمه دادخواست گردد.

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی از طرف وکیل

  • همچنین یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ثبت دادخواست طلاق توافقی، گواهی بکارت برای زنان باکره می باشد. همچنین برای زنانی که باکره نباشند گواهی عدم بارداری مورد نیاز می باشد.
  • در صورتی که هرکدام از زوجین وکیل اختیار نمایند لازم به حضور آن‌ها در دادگاه جهت پیگیری مراحل طلاق نیست.
  • همچنین لازم به ذکر است که هر کدام از زوجین قبل از صدور رای برای طلاق توافقی پشیمان شوند رای صادر نشده و طرف مقابل باید اقدام به درخواست طلاق نماید.

طلاق توافقی از طرف وکیل

این در حالی است که اگر پس از صدور رای طلاق توافقی مرد پشیمان شود و در دفتر طلاق حضور نیابد امکان ثبت طلاق وجود ندارد. مگر در حالتی که زن در ضمن رای دادگاه و یا به صورت حق طلاق از مرد وکالت داشته باشد. اگر پس از صدور رای طلاق توافقی زوجه پشیمان شود. زوج می‌تواند زوج می تواند با حضور در یکی از دفاتر ثبت طلاق، طلاق را ثبت نماید.

البته لازم به ذکر است در این صورت زوجه می تواند در ایام عده به آنچه که بذل کرده رجوع کند. در این حالت دفتر ثبت طلاق باید از شعبه صادر کننده رای استعلام بگیرد. عمدا دفاتر مربوطه نیز در این صورت اجازه ثبت طلاق را بدون اذن زوجه نمی دهند.

درصورتی امکان رجوع وجود ندارد که زن یائسه و یا باکره باشد. بدیهی است این دو گروه عده ندارند و امکان رجوع نیز برای آن‌ها میسر نمی باشد. یا در صورتی که در رای دادگاه اشاره شود که زن حق رجوع را از خود ساقط می نماید. در این حالت نیز امکان رجوع وجود ندارد. در غیر این صورت اگر پس از صدور رای طلاق، زن پشیمان شود و مرد طلاق را بدون حضور زن در دفتر طلاق ثبت نماید امکان رجوع برای زن وجود دارد.

وکالت طلاق

وکالت طلاق

وکالتی که از طرف مرد به همسرش اعطا می شود که ممکن است در عقدنامه و هنگام عقد بر سر آن توافق شده باشد و در عقد نامه گنجانده شود و یا اینکه پس از عقد بر سر آن توافق شود و در دفاتر اسناد رسمی به خانم اعطا شود.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه قانوناً امکان اجرای وکالت نامه بدون حضور وکیل در دادگاه میسر نیست. در صورتی که زن از شوهرش وکالت حق طلاق را داشته باشد. برای اجرای آن و انجام امورات مربوط به طلاق لازم است به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید: هزینه وکیل طلاق با داشتن حق طلاق

مزایای طلاق توافقی از طرف وکیل

در این صورت زوجین در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی نیاز به مراجعات مکرر جهت پیگیری امر طلاق ندارند و تنها یک بار و بعد از این که به توافق رسیدند به دفتر وکیل، جهت اعطای وکالت امور مربوط به طلاق و تحویل مدارک مراجعه می نمایند.

بیشتر بخوانید: بررسی مدارک لازم طلاق توافقی

در صورت یائسه نبودن خانم و با مشورت وکیل، به آزمایشگاه مستقر در دادگاه خانواده مراجعه می نماید و گواهی عدم بارداری را اخذ می نماید و در صورتی که باکره باشد باید گواهی بکارت را با معرفی نامه ای که از دادگاه گرفته، از پزشکی قانونی اخذ نماید.

طلاق توافقی از طرف وکیل

در وکالتنامه چه مواردی باید قید شود؟

هنگام اعطای وکالت برای طلاق توافقی از آنجایی که طلاق به صورت توافقی و با رضایت طرفین می‌باشد. باید مواردی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده است در وکالتنامه قید شوند:

1-  وکالت در بذل و قبول آن: در مواردی از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه و … باید توافق صورت گیرد و در وکالتنامه قید شود.

2-  حق اعتراض به رای صادره در مراحل تجدید نظر خواهی، فرجام خواهی و اسقاط آن.

3-  در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند باید در مورد حق حضانت آن‌ها توافق صورت گیرد.

 

تماس و مشاوره با بهترین وکیل خانواده:

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

فروش ملک مشاعملکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری