هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

هزینه وکیل در صورت داشتن حق طلاق

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که هزینه وکیل برای طلاق چقدر خواهد شد؟ همانطور که می دانید با توجه به قوانین مدنی و احکام شرعی، حق طلاق کاملا در دست مرد است. منظور از حق طلاق برای زن نوعی وکالت نامه است که از طرف مرد به زن داده می شود که زن نیز بتواند طبق خواست خود برای طلاق اقدام نماید. در این مقاله از حامیان عدالت می خواهیم به بررسی هزینه وکیل برای طلاق و در کل، تمام هزینه های مورد نیاز در فرآیند طلاق بپردازیم.

انواع حق طلاق

حق طلاق به طور کلی به دو صورت است. یکی حق طلاقی که از طریق شروط ضمن عقد به زن اعطا شده باشد که در سند نکاح ذکر شده است و مرد هنگام ثبت عقد و ازدواج، با امضا کردن آن، حق طلاق را به همسرش می دهد. نوع دوم نیز به صورت وکالت نامه ای است که مرد با مراجعه به یکی از دفاتر ثبتی، می تواند چنین وکالتی را به همسرش بدهد.

هزینه ی دادرسی

احتمالا در جریان هستید که علاوه بر هزینه وکیل برای طلاق، برای تسلیم هر درخواستی به دادگاه نیاز است که مبلغی را هم به عنوان هزینه دادرسی پرداخت نمایید. علاوه بر این، امروزه دادخواست ها همگی از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می شوند و این دفاتر نیز از آنجایی که جزوی از بخش خصوصی به شمار می روند، مبلغی را بابت ثبت درخواست ها دریافت می نمایند.

هزینه دادرسی وکیل با داشتن حق طلاق

در حال حاضر هزینه دادرسی طلاق و ثبت آن در دفاتر الکترونیک قضایی جمعا چیزی حدود 180 تا 200 هزار تومان خواهد شد.به جز این مبلغ، دیگر نیاز به پرداخت هزینه ی دیگری نیست. اگر طلاق از طرف مرد یا از طرف زن باشد باید برای داوری نیز هزینه ای پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: هزینه وکیل برای طلاق یک طرفه چقدر است؟

در گذشته برای طلاق توافقی نیز همانند طلاق یک طرفه، نیاز به ارجاع زوجین به داوری بود اما با تصویب قانون حمایت از خانواده، دیگر برای طلاق های توافقی نیازی به ارجاع به داوری نیست اما در مقابل، جلسات مشاوره اجباری شده است. این ها همگی بخشی از تلاش های قوه قضاییه برای جلوگیری از طلاق است که تا حد ممکن به جای طلاق، تلاش شود تا مشکلات بین زوجین رفع شود.

بیشتر بخوانید: اولین قدم برای طلاق توافقی

زوجین برای جلسات مشاوره نیز باید مبلغی را پرداخت نمایند که این مبلغ در استان ها و شهرهای مختلف متفاوت است.

علاوه بر موارد گفته شده، پس از صدور حکم طلاق یا برای طلاق توافقی، گواهی عدم سازش، زوجین باید برای جاری ساختن صیغه ی طلاق به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه نمایند که این دفاتر نیز برای ثبت طلاق هزینه ای بالغ بر 850 هزار تومان دریافت می نمایند که این مبلغ در شهر تهران ممکن است تا یک میلیون و دویست هزار تومان نیز برسد. البته این هزینه با توجه به محل دفترخانه و حتی رعایت انصاف توسط دفترخانه دار می تواند متغیر باشد. در طلاق توافقی زوجین می توانند هر دو نصف این مبلغ را پرداخت نمایند و یا توافق کنند که چه کسی این مبلغ را پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید: روند حقوقی حکم طلاق توافقی

علت افزایش این هزینه سهمیه بندی شدن ثبت طلاق در دفاتر رسمی ثبت طلاق است که این مورد نیز یک اقدام دیگر از طرف قوه قضاییه برای کاهش نرخ طلاق و جدایی در کشور به شمار می رود.

هزینه وکیل برای طلاق

حق الوکاله ی وکیل خانواده و وکیل طلاق توافقی با توجه به آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری تعیین می شود و بستگی به توافق بین وکیل و موکل دارد. به همین دلیل هر وکیل ممکن است حق الوکاله متفاوتی را به عنوان هزینه وکیل برای طلاق به شما اعلام کند.

هزینه وکیل در طلاق توافقی

هزینه وکیل برای طلاق برای انجام تمامی امور دادگاهی مربوط به طلاق پرداخت می شود. اما تجربه ثابت کرده است که بهتر است زوجین در پرونده های مربوط به طلاق توافقی خود برای ثبت رسمی طلاق در دفاتر رسمی طلاق اقدام نمایند. البته این مورد نیز می تواند توسط وکیل پیگیری شود و از این بابت، منبع قانونی وجود ندارد اما گواهی عدم سازش صادر شده توسط دادگاه 3 ماه اعتبار دارد و ممکن است در این مدت زوجین از طلاق منصرف شوند.

هزینه وکیل برای طلاق چگونه دریافت می شود؟

معمولا روال به این شکل است که بر اساس توافق صورت گرفته بین وکیل و موکل، قسمتی از مبلغ هزینه وکیل برای طلاق پیش از شروع فرآیند دادگاهی طلاق دریافت می شود و مابقی آن پس از اتمام فرآیند طلاق و صدور رای قطعی، دریافت می شود و وکیل ضمن دریافت باقی هزینه وکیل برای طلاق، مدارکی که برای پیشبرد پرونده دریافت کرده بود را نیز به موکل باز می گرداند.

قیمت وکیل برای طلاق

در صورتی که برای طلاق حق طلاق داشته باشید روش هایی وجود دارد که می تواند فرآیند طلاق را برای شما سریع تر کند. برخی افراد تصور می کنند که داشتن حق طلاق به خودی خود می تواند کار آنها را برای گرفتن طلاق راحت تر کند اما پیچیدگی های دادگاهی و قضایی ممکن است به راحتی این افراد را گرفتار خود کرده و پروسه ی طلاق را برایشان طاقت فرسا کند. به همین دلیل مشورت با وکیل می تواند راه صحیح را به آنها نشان داده و آنها را از گم شدن در روال دادگاهی حفظ کند.

پس می توان نکات کلی در مورد هزینه وکیل برای طلاق را اینطور جمع بندی کرد که در اقدام برای طلاق باید به طور کلی این مبالغ را پرداخت نمایید: هزینه دادرسی، هزینه دفاتر الکترونیک قضایی برای ثبت درخواست، هزینه ی مشاوره یا هزینه ی داوری و هزینه ی ثبت طلاق در دفترخانه های رسمی ثبت ازدواج و طلاق؛ و اگر برای طلاق از یک وکیل کمک گرفته باشید، هزینه وکیل برای طلاق تمام هزینه های گفته شده را پوشش می دهد و وکیل انجام تمامی این مراحل را به عهده خواهد گرفت.

این مطلب به این جهت تهیه شده که شما را با حدود هزینه های لازم برای طلاق و همچنین هزینه وکیل برای طلاق آشنا نماید. حال می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه وکیل برای طلاق و همچنین کسب اطلاع از مراحل و شرایط طلاق با داشتن حق طلاق، تماس گرفته و از مشاوره برخوردار شوید.

جهت اخذ مشاوره و ارتباط با وکلای پایه یک و وکلای تخصصی و باتجربه در خصوص دعاوی خانواده و طلاف با شماره های زیر تماس فرمایید.

تلفن های تماس :

(10 خط ) 02144850335📞  02144872230 📞  02144872231 📞

طلاقخانوادهوکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری