آیا در طلاق توافقی مهریه تعلق می گیرد؟ ‏

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق از شرایطی است که به خانم تعلق می گیرد، البته که نوع طلاق اهمیت شایانی در مقداری که به خانم تعلق می گیرد دارد، برای مثال در طلاق توافقی مهریه کامل به خانم تعلق نمی گیرد.

برای اطلاع از شرایط تعلق گرفتن مهریه در طلاق توافقی، هم اکنون با شماره های درج شده در ادامه صفحه که متعلق به وکلای باتجربه و خبره می باشد، تماس حاصل فرمایید و پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید.

همانطور که می دانید ازدواج از امور خوشایند برای هر فرد می باشد که به در دین اسلام به عنوان تکمیل کننده دین هر فرد می باشد، ازدواج در بین یک خانم و آقا صورت می گیرد که با مهر و محبت تشکیل زندگی می دهند و در نهایت صاحب کودک برای بقای نسل خود می شوند. همانطور که ازدواج امری خوشایند است، در کنار آن طلاق نیز وجود دارد و با وجود اینکه طلاق امری ناخوشایند می باشد اما در شرایطی افراد مجبور به این کار می شوند.

گرفتن مهریه در طلاق توافقی

منشا اصلی طلاق در بین تمامی افراد جهان عدم وجود تفاهم در بین خانم و آقا می باشد که ترجیح می دهند صیغه محرمیت را باطل نموده و از یکدیگر جدا شوند.

اما نکته ای که مهم است مهریه در طلاق می باشد که به خانم از سوی آقا  تعلق می گیرد تا به عنوان حمایت مالی پس از طلاق باشد، توجه کنید که وجود مهریه در عقدنامه الزامی است وگرنه در محضر صیغه محرمیت توسط عاقد خوانده نمی شود و زوجین به عقد یکدیگر در نمی آیند.

مهریه چیست؟

به زبان ساده مهریه به قراردادی در بین خانم و آقا در عقدنامه گفته می شود که شامل پول، سکه، ملک، ماشین، گل و… می شود، دقت کنید که موارد نام برده شده در تمامی عقدنامه ها الزامی نیست و بنا به خواست طرفین می باشد که مهریه عندالمطالبه است و هر زمانی که خانم درخواست مهریه را بدهد، آقا مستلزم به پرداخت آن می باشد.

البته که اغلب خانم ها زمانی درخواست مهریه می دهند که قصد طلاق و جایی داشته باشند که به دادگاه مراجعه می نمایند و درخواست می دهند.

مهریه چیست؟

مهریه: حقوق مالی می باشد که به موجب عقد ازدواج در قانون 1082 مدنی به زن تعلق می گیرد و زمانی که عقد نکاح خوانده شد، زن صاحب و اختیار مهریه است به صورتی که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد.

هر آنچه درباره مهریه باید بدانید.

مهریه دارای انواع مختلف از نظر تعیین زمان می باشد که به شرح آن میپردازیم:

مهریه المسمی:

مالی می باشد که در زمان عقد نکاح داده می شود و به توافق زوجین به عنوان مهریه تعیین می شود.

مهریه المثل:

این نوع مهریه در زمانی تعیین می شود که مهر المسمی ذکر نشده باشد و زوجین رابطه زناشویی را به جا آورده باشند، در این صورت دادگاه با توجه به موقعیت خانوادگی، اجتماعی، فردی، تحصیلی، شغلی و.. مهریه را تعیین می کند که آقا مستلزم به پرداخت است.

مهر المتعه:

این نوع مهر متعلق به زمانی می باشد که مهر در عقد ذکر نشده باشد و رابطه زناشویی صورت نگرفته باشد و مرد بخواهد زن را طلاق دهد، مهریه المتعه پرداخت می شود و نحوه محاسبه آن با توجه به موقعیت اجتماعی و شغلی مرد صورت می گیرد.

مهر السنه:

این نوع مهریه به حضرت فاطه (ص) تعلق دارد و 500 درهم می باشد که به نرخ روز محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: تبدیل مهریه به نرخ روز

طلاق توافقی چیست؟

البته که اغلب زوجین به دلایل مختلف به اقدام به طلاق توافقی می کنند و از یکدیگر جدا می شوند تا وقت خود را در دادگاه ها تلف نکند و در کوتاه ترین زمان جدا شوند. حال این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که آیا در طلاق توافقی مهریه به زن تعلق می گیرد؟ در ادامه این بخش همراه ما باشید تا به شما پاسخ دهیم.

طلاق توافقی و مهریه

طلاق توافقی چیست: طلاق توافقی یکی از رایج ترین نوع طلاق ها در بین زوجین است که با توجه به سختی هایی که در طلاق یک طرفه به دوش می کشند به این نتیجه می رسند که در بین خود برای میزان مهریه، حضانت فرزند، نفقه و.. به توافق برسند و در زمان کوتاه از یکدیگر جدا شوند.

البته طلاق توافقی زوجین به صورتی نیست که به زن مهریه تعلق نگیرد، بلکه زن و و مرد با توجه به میزان درآمد آقا مبلغی را معین می کنند که آقا به صورت نقد یا اقساط به خانم پرداخت نماید، البته در این طلاق زن بخشی از مهریه خود را می بخشد تا طلاق زودتر انجام شود. به عنوان مثال مهریه زن 100 سکه بهار آزادی می باشد که طرفین توافق کرده اند تا مرد 50 سکه را تقبل کند و در قرارداد درج می کنند که هر ماه یک سکه به زن پرداخت نماید.

توجه کنید که تمامی شرایط همچون پرداخت اقساط و.. در طلاق توافقی در دادگاه مندرج می شود که اگر مرد پرداخت نکرد، زن می تواند دوباره شکایت کند و درخواست مهریه را بدهد.لازم به یادآوری است که در صورت ازدواج مجدد زن، مهریه بخشیده نمی شود و مرد مجبور به پرداخت مبلغ توافق است، در غیر این صورت زن می تواند شکایت کند.

تعلق گرفتم مهریه در طلاق توافقی

بیشتر بخوانید: رجوع به مهریه پس از طلاق توافقی

برای اطلاع از مهریه در طلاق توافقی با ما در ارتباط باشید.اگر شما نیز درگیر طلاق هستید و نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مهریه در طلاق توافقی یا… را دارید، باید از وکیل طلاق توافقی پایه یک و مجرب دادگاه مشاوره بگیرید.

برای اطلاع از نحوه پرداخت مهریه، شرایط طلاق توافقی و… بدون خروج از منزل و اتلاف وقت و صرف هزینه برای رفت و آمد به دفاتر وکیل ها، هم اکنون می توانید مشخصات خود را در ادامه صفحه درج نمایید تا کارشناسان و وکیل های ما با شما تماس حاصل فرمایند و به تمامی سوالات شما عزیزان به صورت کامل و شفاف پاسخ دهند.

توجه فرمایید که هزینه ای برای مشاوره از شما عزیزان گرفته نمی شود، پس وقت را تلف نکنید و برای هر گونه سوال در هر ساعت از شبانه روز حتی روزهای تعطیل با ما تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس جهت مشاوره با وکیل طلاق توافقی

(۱۰ خط ) ۰۲۱۴۴۸۵۰۳۳۵📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۰ 📞  ۰۲۱۴۴۸۷۲۲۳۱ 📞

مهریهخانوادهطلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفت و گو
1
سوالی دارید؟
حامیان عدالت
سوالی دارید؟ از ما بپرسید. در کمتر از 10 دقیقه پاسخگو هستیم.
تماس فوری